Co dělat, když nechodí upozornění

Upozornění vás informují například o přihlášení do internetového bankovnictví, změně zůstatku na účtu, neúspěšné úhradě, schválení chytrých inkas a podobně. Nejčastěji chodí ve formě SMS, notifikací z aplikace My Air nebo prostřednictvím mailu.

Když nechodí SMS

V případě, že vám od nás nechodí SMS, bývá nejčastěji potíž přímo v nastavení vašeho telefonu. Abyste se o tom rychle přesvědčili, můžete vložit SIM kartu do jiného telefonu a nechat si od nás poslat SMS. Pokud vám v pořádku dorazí, budeme vědět jistě, že problém je opravdu ve vašem zařízení.

Několik tipů, jak si s tím poradit:

  • Zkuste promazat SMS, aby se uvolnila paměť telefonu.
  • Zkontrolujte filtry pro obtěžování či černou listinu, zda nemáte naše číslo mezi blokovanými kontakty. To najdete buď v Nastavení, případně přímo u SMS, záleží, jaký typ telefonu máte.
  • SMSky mohou být blokované i jinými aplikacemi, které máte v telefonu nainstalované. Zpravidla se jedná o různé antispamové a antivirové aplikace, které díky svému nastavení SMS blokují. Zároveň i ony mohou mít svou vlastní černou listinu. Pokud nějakou takovou aplikaci používáte, zkontrolujte její nastavení.
  • U telefonů s duální SIM kartou se může stát, že SMS chodí opožděně.
  • Jestli vám už někdy SMS z Air Bank dorazila, zkuste tu poslední smazat a nechat si ji poslat znovu.
  • Další možností je kontaktovat svého mobilního operátora, zda neeviduje nějaké potíže.
  • Pokud jste v zahraničí, je možné, že potíže způsobuje časový posun. Kvůli němu se mohou SMS opožďovat. I v tomto případě doporučujeme kontaktovat svého mobilního operátora.

Jestli po kontrole výše uvedeného nastavení SMS stále nedorazila, napište nám o tom. Zkontrolujeme ještě u nás, zda je v pořádku odesíláme. Když zjistíme, že je problém na naší straně, pokusíme se jej co nejrychleji odstranit a dáme vám o tom vědět. V opačném případě bude potřeba vyhledat pomoc u specialisty, který má zkušenosti s vaším typem telefonu.

Když nechodí upozornění z aplikace My Air

Pokud vám nechodí notifikace o změnách zůstatku, případně i jiné upozorňující push notifikace z naší aplikace, bude to s největší pravděpodobností spočívat v nastavení vašeho zařízení.

Nejdříve zkontrolujte přímo v aplikaci My Air, jestli máte správně nastavena upozornění pro konkrétní účet. V internetovém bankovnictví běžte na Účty a karty / Možnosti / Info o dění na účtu

Pokud máte notifikace v My Air povolené, správně nastavené, máte fungující připojení, a ani po restartu telefonu upozornění nedorazí, pokračujte dále, přímo do nastavení vašeho zařízení. Cesty k nastavení notifikací se mohou mírně lišit. Záleží na konkrétním typu vašeho telefonu. Podstata je ale stejná:

  • Nastavení > Aplikace a oznámení > My Air > Oznámení > Vše zapnuto
  • Přenesená data > Mobilní data i Wi-Fi povoleno
  • Rozšířená nastavení > Baterie > Omezení na pozadí (Aplikace smí využívat baterii na pozadí)
  • Baterie — Spořič baterie > Vypnuto

Stejně jako SMSky, mohou být i Push notifikace blokované jinými aplikacemi, které máte v telefonu nainstalované. Zpravidla se jedná o různé antispamové a antivirové aplikace, které díky svému nastavení notifikace blokují. Pokud nějakou takovou aplikaci používáte, zkontrolujte vliv jejího nastavení na My Air.

Pokud po kontrole výše uvedeného nastavení notifikace stále nedorazila, napište nám o tom. Zkontrolujeme v našich systémech, jestli je v pořádku odesíláme. Když zjistíme, že je problém na naší straně, pokusíme se jej co nejrychleji odstranit a dáme vám o tom vědět. V opačném případě bude potřeba vyhledat pomoc u specialisty, který má zkušenosti s vaším typem telefonu.

Když nechodí maily nebo výpisy

Když vám nechodí maily nebo elektronické výpisy z naší banky, nebývá to naší vinou.

Několik tipů, jak si s tím poradit:

  • Zkontrolujte, jestli zpráva nezapadla do hromadné pošty nebo spamu.
  • Zkontrolujte, jestli nemáte naši mailovou adresu mezi blokovanými (spamovými) adresami.
  • Prvního dne v měsíci posíláme maily vícero klientům, proto se může stát, že právě ten váš dorazí o něco později.
  • V případě, že používáte mailového klienta (např. Outlook) vyzkoušejte se do schránky mrknout přes webové rozhraní.

Pokud tyto rady nepomůžou a chyba přetrvává, napište nám a pokusíme se vám pomoci. Popište nám prosím co nejdetailněji, jaké oznámení vám nepřišlo a co všechno jste už sami vyzkoušeli.

Co by se vám mohlo hodit

Jako upozornění přes mobilní aplikaci My Air nebo přes SMS kódy chodí i potvrzování plateb a změn na účtu. Když aplikaci máte, je jako výchozí nastaveno podepisování plateb právě přes ni. Způsob potvrzování si ale můžete sami změnit.

Poradna