Co vás nejvíc zajímá

Co novinka a osobní informace? Co všechno o mně díky tomu víte a co s tím děláte?

Abyste si u nás mohli otevřít účet, potřebujeme znát vaši totožnost a také další informace, které vyžaduje zákon. Nic dalšího od vás při otevírání účtu nepotřebuje a nic dalšího také nesbíráme. Tyto informace nám poskytnete prostřednictvím mobilní aplikace, kterou pro nás vyvíjí naše dceřiná společnost My Air. Ta ale sama k vašim osobním údajům přístup nemá.

Jaký to má háček? Vždycky je tam háček…

Háček je v tom, že už předtím musíte mít účet v jiné bance, abychom si platbou z jiného vašeho účtu mohli ověřit vaši totožnost. Jiný způsob ověření totožnosti na dálku totiž naše legislativa neumožňuje.

O jakou novinku jde?

Pokud jste si u nás chtěli otevřít účet, mohli jste to doposud udělat přes webové stránky, pobočku nebo přes telefon. Nově si ho u nás otevřete také přes mobilní aplikaci My Air, stačí si ji stáhnout. Celý postup jsme zde zjednodušili na minimum, podepsanou smlouvou v telefon máte v kapse za tři minuty.

Kde službu uvidím?

Stačí si stáhnout aplikaci My Air přes Google Play či v Apple Store.

Kolik bude služba stát a proč?

Používání mobilní aplikace pochopitelně nijak nezpoplatňujeme a neúčtujeme si žádné poplatky ani za otevření účtu, ani za platební kartu, kterou k účtu automaticky dostanete.

Jakým způsobem si můžu o službu zažádat / začít ji používat? Co musím splňovat?

Při otevírání účtu si stahujete tutéž aplikaci My Air, kterou pak budete používat k obsluze účtu. Tuto aplikaci si můžete nainstalovat na telefony s operačními systémy Android od verze 4.3 a iOS od verze 11.0.

Co když chci službu přestat využívat?

Žádost, kterou přes mobilní aplikaci podáte, můžete samozřejmě kdykoliv přímo v této aplikaci zrušit. A když nebudete se svým novým účtem spokojeni, nebude vás to nic stát. My vám na něj totiž budeme celý první měsíc vracet poplatky za všechny běžné služby, které vyzkoušíte.

Tuto novinku nechci, co mám dělat?

Neměníme nic na tom, jak otevíráme účty přes internet, na pobočce nebo přes telefon. Pokud se s mobilem nekamarádíte tak jako většina našich klientů, nad šálkem kávy na pobočce pro to budeme mít určitě pochopení.

Stahuji si standardní mobilní aplikaci nebo nějakou speciální?

Stahuje si standardní aplikaci My Air.

Co potřebuji, abych se mohl stát klientem přes mobilní aplikaci?

Budete potřebovat český občanský průkaz, jeden další doklad totožnosti a musíte už mít jiný korunový účet v České republice vedený na své jméno, ze kterého si budete moci poslat třeba jen korunu na svůj nový účet u Air Bank. Musíte mít také mailovou adresu, české mobilní telefonní číslo a telefon, na kterém lze provozovat aplikaci My Air.

Co když nemám občanský průkaz?

Pokud nemáte občanský průkaz, klientem se přes mobilní aplikaci stát nemůžete. Musíte využít stávající způsoby: webové lead pages nebo návštěvu pobočky.

Co když nemůžu občanský průkaz ofotit (mám např. rozbitý foťák)?

Fotografii občanského průkazu lze dodat nejen přímým ofocením, ale také přiložením dříve pořízené fotokopie z galerie obrázků v telefonu. Po stisku akce „Vyfotit přední/zadní stranu“ se zobrazí dialog pro výběr způsobu doložení.

Je možné si poslat žádost v tabletu a tam také mobilní aplikaci využívat?

Ano, aplikaci je možné nainstalovat i na tablety s operačním systémem Android od verze 4.3 nebo iOS od verze 11.0. Aplikace je nicméně primárně určená pro mobilní telefony a pro používání na tabletech není uživatelské rozhraní plně přizpůsobené. Vše by zde ale mělo být funkční.

Co když nemám účet v jiné bance?

Pokud nemáte jiný účet v České republice, můžete žádost o klientství dokončit v mobilní aplikaci a podepsat tam i rámcovou smlouvu. Pro aktivaci účtu ale musíte buď přijít na pobočku, kde vaši totožnost fyzicky ověříme, nebo můžete zavolat na call centrum a vyžádat si kurýra nebo podpis poštou.

Co se stane, pokud už mám rozpracovanou žádost přes webové stránky?

Pokud máte rozpracovanou žádost přes web nebo na pobočce, musíte tuto žádost buď dokončit, nebo zrušit. Mezi oběma žádostmi nelze přecházet.

Co se stane, pokud už mám rozpracovanou jinou žádost přes mobilní aplikaci?

Pokud máte rozpracovanou žádost na jednom zařízení, můžete žádost dokončit i na jiném zařízení tak, že si aplikaci nainstalujete na jiné zařízení a klasickým způsobem zahájíte žádost se stejným mailem a telefonem jako v rozpracované žádosti. Po přepsání ověřovacího SMS kódu a nastavení hesla v novém zařízení se dostanete tam, kde jste v žádosti na jiném zařízení přestal. Od této chvíle máte dvě funkční zařízení a můžete používat kterékoliv z nich.

Co mám dělat, pokud jsem si rozpracoval žádost v mobilní aplikaci smazal a nebo i s žádostí aplikaci smazal

Stačí si stáhnout aplikaci znovu na totéž nebo jiné zařízení a zahájit žádost standardním způsobem se stejným mailem a telefonem jako v rozpracované žádosti. Po přepsání ověřovacího SMS kódu a nastavení hesla v novém zařízení se dostanete tam, kde jste v žádosti na jiném zařízení přestal.

Jak se přihlásím do internetového bankovnictví, když jsem si zakládal účet v mobilním bankovnictví a neznám uživatelské jméno?

Uživatelské jméno klientovi posíláme po dokončení žádosti v okamžiku vytváření rámcové smlouvy. Uživatelským jménem klientů založených přes mobilní aplikaci je primární mailová adresa, kterou uvedli v žádosti. Zcela výjimečně může být tento mail jako uživatelské jméno už používaný jiným klientem, v takovém případě je potřeba zjistit uživatelské jméno z mailu. Heslo pro první přihlášení si zobrazíte v mobilní aplikaci v části Nastavení / Obnovení hesla do internetového bankovnictví.

Mění se něco na způsobu aktivace mobilní aplikace pro stávající klienty?

Na způsobu propojení aplikace se u stávajících klientů nic nemění. Aplikaci si propojí stávajícím způsobem přes internetové bankovnictví v části Nastavení / Aplikace / Mobilní bankovnictví.

Je založení účtu přes aplikaci bezpečné?

Založení účtu přes mobilní aplikaci je minimálně stejně bezpečné, jako když to uděláte přes internet. Vlastně ještě bezpečnější, protože váš účet je od samého počátku vázaný už na konkrétní zařízení, které zároveň začne automaticky fungovat jako podepisovací nástroj pro internetové bankovnictví. Získáte tak námi doporučený nástroj, díky kterému si vaši totožnost při každé důležitější operaci zcela spolehlivě ověříme.

Poradíme Vám i na sociálních sítích

Kontaktujte nás

+420 515 202 202
Pobočky a bankomaty

O Air Bank

Sledujte nás

Mobilní bankovnictví My Air

Kurzovní lístek

EUR/CZK26,119
$
USD/CZK23,627
Člen skupiny PPF, IČO 29045371 / Evropská 2690/17, 160 00  Praha 6, zapsaná u rejstříkového soudu v Praze — spisová značka B 16013