Je aplikace mobilního bankovnictví bezpečná?

Ano, o bezpečnost se totiž starají nejmodernější technologie a několikanásobné jištění. U založení účtu přes mobilní aplikaci je váš účet od samého počátku vázaný na konkrétní zařízení, které zároveň začne automaticky fungovat jako podepisovací nástroj pro internetové bankovnictví.

Držte se doporučených pravidel a vašim penězům nic nehrozí. Mobilní zařízení používejte v bezpečném prostředí, kde nemůže dojít k odpozorování hesla a když s telefonem nepracujete, zamykejte jej. Mobil nikomu nepůjčujte, a to ani lidem, o kterých si myslíte, že je znáte. Heslo si zvolte pečlivě, nikomu ho nesdělujte a nikam ho nezapisujte. Nepoužívejte jednoduché číselné řady, rodné číslo nebo datum narození.

Při ztrátě signálu, přerušení spojení nebo v jakékoliv jiné nezvyklé situaci se z mobilního bankovnictví vždy odhlaste a pak znovu přihlaste.

Mobilní aplikace My Air umožňuje přihlášení pomocí otisku prstu a obličeje (Touch ID a Face ID). Data, která při tom telefonu předáte, nikam neukládáme ani s nimi nepracujeme. Pracuje s nimi jen mobilní operační systém vašeho telefonu. Za správné fungování čtečky otisků prstů neodpovídáme. Nastavením použití čtečky pro mobilní aplikaci My Air na sebe proto přebíráte riziko její možné poruchy. Pokud se nebudete moci přihlásit do aplikace prostřednictvím čtečky otisků prstů, automaticky vám nabídneme možnost přihlásit se pomocí vašeho vstupního hesla.

U každého telefonu, ve kterém máte aplikaci, si můžete v internetovém bankovnictví nastavit, jestli ho chcete používat aktivně, nebo ne. Jedná se například o posílání plateb.

Pokud svůj telefon nebo tablet ztratíte, zablokujte ho v internetovém bankovnictví, na pobočce nebo na lince kontaktního centra +420 547 134 134. Jakmile to uděláte, už se z něj k vašim účtům nikdo nedostane, ani vy. Vaše zařízení také automaticky zablokujeme po třetím neúspěšném pokusu o přihlášení, tedy, když třikrát zadáte nesprávné vstupní heslo. Ano, i to se stává.

Své zařízení můžete odblokovat v internetovém bankovnictví nebo na pobočce. To vám doporučujeme ale samozřejmě jen tehdy, když ho najdete a nemá ho v ruce někdo jiný.

A nakonec trochu šifrování. Při propojení si mobilní aplikace povídá s bankovním systémem a z registračního klíče spolu odvodí dvě poloviny tajemství, které do sebe zapadají, jako do sebe zapadá klíč a zámek. Přitom si ale žádnou část tohoto tajemství přímo neřeknou. Potom je jedna polovina tohoto tajemství zašifrována vaším vstupním heslem a uložena do paměti mobilu či tabletu. Když pak kdykoliv zadáte vstupní heslo, uložená polovina tajemství se rozšifruje. Pak si mobilní aplikace s bankovním systémem vyměňuje náhodná čísla, oba trochu počítají a sdělují si výsledky výpočtů.

Pokud je vše správně, oba tím ověří, že ta druhá strana má odpovídající polovinu tajemství. Opět si ale žádnou část tohoto tajemství přímo neřeknou. Pokud zadáte vstupní heslo špatně, není to na dešifrované polovině tajemství poznat. Až při komunikaci s bankovním systémem mu nesedí výsledek a odmítne vás přihlásit. Proto není snadné rozlousknout vaše přihlašovací heslo ani se o to pokusit, aniž bychom o tom věděli a pro vaši bezpečnost aplikaci zablokovali.

Poradna