Co mám dělat, když se něco semele?

V každém případě

  • Nedávejte z ruky pas ani občanku, nikdy nevíte, jestli je dostanete zpátky. A před odjezdem si radši udělejte jejich kopie, které si vezmete s sebou.
  • Nepodepisujte nic, čemu nerozumíte. Pokud vás k tomu někdo nebo něco donutí, vždy k podpisu dopište, že textu nerozumíte. Klidně česky nebo anglicky.
  • Když vám někdo způsobí škodu, určitě si na něj vezměte kontakt. Zároveň si zkuste obstarat svědecké výpovědi. A pokud myslíte, že to věci pomůže, nebojte se zavolat policii.
  • Před cestou si pečlivě přečtěte pojistné podmínky, ať víte, na co jste pojištění.
  • Pokud nebudete potřebovat pomoc hned na místě a budete chtít jenom něco zpětně proplatit, můžeme to v klidu vyřešit po mailu, až se vrátíte.

Když vás skolí nemoc nebo úraz

  • Potřebujete okamžitě ošetřit nebo vyšetřit, protože za chvíli už by mohlo být pozdě? Bez obav si zavolejte záchranku. Zároveň se ale ozvěte asistenční službě, ať o tom ví. Obojí samozřejmě může udělat někdo za vás, když se na to zrovna necítíte.
  • Stalo se vám něco, co se obejde bez sanitky, ale možná by se na to měl podívat doktor? Třeba jste se strašně spálili na slunci nebo vás bolí v krku? Ozvěte se asistenční službě, dohodne se s vámi co a jak.
  • Asistenční služba se vás bude ptát na pár věcí, zkuste si jich co nejvíc připravit dopředu:
    1. Číslo pojištění. To najdete na své kartičce pojištění.
    2. Místo a čas. Kde a kdy se vám něco stalo a kde jste teď. Samozřejmě co nejpřesněji.
    3. Popis události nebo nemoci. Tedy jak k úrazu došlo nebo jak se cítíte.
    4. Kontaktní osoba. Možná jste to vy, možná někdo, kdo se o vás stará. Každopádně si připravte telefonní číslo, na kterém bude kontaktní osoba k zastižení.
  • Jste po ošetření, ale vypadá to, že vás čekají nějaká další vyšetření nebo zákroky? Proberte to s asistenční službou. Připravte si k tomu lékařskou zprávu z prvního ošetření, určitě se vás budou ptát, jak dopadlo.
  • Pokud po vás budou chtít rovnou zaplatit náklady za ošetření nebo léky, vždy si vyžádejte lékařskou zprávu, vyúčtování a příjmový doklad.

Když se vám stane něco se zavazadly

  • Zkuste si obstarat policejní protokol a potvrzení od dopravce. Nebo aspoň jedno z toho.
  • Pokud to jde, podrobně nafoťte, co přesně se stalo.
  • Připravte si účtenky nebo doklady za všechno, co budete chtít proplatit.

Pokud něco provedete vy

  • Na místě nikomu nic neplaťte. Poškozeného vždy odkažte na asistenční službu, která se s ním vypořádá. Kontaktní údaje jsou AXA Assistance, Hvězdova 1689/2a, Praha 4, PSČ 140 62. Telefon: +420 226 216 023, e-mail: airbank.pojisteni@axa-assistance.cz.
  • Ještě na místě sepište s poškozeným stručný záznam nehody, včetně kontaktů na případné svědky. Pokud se nebudete schopní dohodnout, co a jak se vlastně stalo, rovnou zavolejte policii, ať věc vyšetří.
  • Nepodepisujte nic, čemu nerozumíte. Pokud vás k tomu dotlačí protistrana nebo policie, vždy k podpisu dopište, že textu nerozumíte. Klidně česky nebo anglicky.
  • Pokud to jde, podrobně nafoťte, co přesně se stalo.
  • Co nejdříve po návratu nám nahlaste, co se stalo, i písemně. Použijte k tomu formulář pro hlášení škodní události, který najdete u nás na webu v sekci Formuláře.
Poradna