Co vás nejvíc zajímá

Používáte na svých stránkách cookies?

Ano, bez cookies se dnes neobejde žádný větší web. Pojďme se podívat, co to vlastně cookie je a jak a proč tyto soubory používáme.

Kuk na cookies

Cookie si představte jako malé množství dat, které právě prohlížená webová stránka pošle do vašeho počítače. Tam, nebo i v chytrém telefonu či tabletu, se soubor dat uloží. Při příští návštěvě stejné webové stránky pak váš počítač odešle našemu serveru nové údaje o vašem brouzdání po stránce. Pomocí cookie webová stránka pozná, jestli jste na ní už někdy byli a jaké části webu si prohlížíte. Zároveň jsou to právě cookies, díky kterým si můžete uložit svá nastavení, jako je třeba rozpoznání jazyka.

Cookie jsou všude

Na síti nenajdete žádné obsáhlejší webové stránky, které by nepoužívaly cookies. Proto je používá i stránka, kterou právě čtete. Jejich smyslem je usnadnit vám prohlížení webů, které opakovaně navštěvujete.

Trocha historie nikoho…

Myšlenka cookies spatřila světlo světa v 90 letech. Cookies znamená anglicky sušenky - název vznikl ze starého britského a amerického zvyku nabídnout lidem určitého zájmového spolku jejich oblíbenou sušenku a navodit tak mezi lidmi příjemnější atmosféru. 

Proč používáme cookies

Protože se starají, aby pro vás prohlížení bylo příjemnější a rychleji jste se dostali k tomu, na co se rádi díváte. Návštěvou našich stránek zároveň souhlasíte s tím, že tuto technologii používáme.

Cookies na věčné časy a nikdy jinak?

Kdepak. Soubory cookies můžete svobodně vymazat, nebo si dopředu nastavit prohlížeč tak, aby přijímání souborů cookies buď odmítal, nebo vám dal vědět, když se vám server pokusí cookie zaslat.

Pak se ale může stát, že webové stránky, které jsou na podpoře cookies závislé, nebudou fungovat tak, jak byste si představovali.

Co děláme pro vaši bezpečnost?

Největším nebezpečím, kterému se snažíme předcházet, jsou občasné pokusy internetových podvodníků vylákat z vás, našich klientů, vaše bezpečnostní prvky.

Dělají to obvykle tak, že vám naším jménem pošlou mail s odkazem na webové stránky, kde pak požadují zadání vašich bezpečnostních prvků. Říkáte si, jak ale poznat, že jsme vám mail s odkazem neposlali my? Je to velmi jednoduché – my to nikdy neděláme.

Nikdy po klientovi v elektronické komunikace nežádáme zadání nebo zaslání osobních dat, hesel či PINů.

Občas se na internetu také objeví škodlivé počítačové programy, které vás pak přímo v prostředí webového prohlížeče mohou místo na stránky našeho internetového bankovnictví odvést na stránky internetového podvodníka. Poznáte je podle toho, že se vám neumí prokázat stejně jako naše internetové bankovnictví. Jak se prokazuje naše internetové bankovnictví?

V adresním řádku prohlížeče je vždy adresa začínající https://ib.airbank.cz a objevuje se v něm ikona zámku. Když na ikonu kliknete, zobrazí se vám certifikát vystavený na naše jméno – Air Bank a.s.

Je toho mnoho dalšího, co pro maximální bezpečnost internetového bankovnictví děláme. Když ale budete pamatovat na tyto dvě věci, naprostá většina internetových podvodníků si na vás nepřijde.

Co můžu udělat já pro svou bezpečnost?

Prvořadé je zodpovědné chování v prostředí internetu, tedy zejména tam, kam na internetu chodíte a odkud na internet přistupujete. Stejně jako ve skutečném světě jsou rájem podvodníků na první pohled nedůvěryhodné internetové stránky, nedůvěryhodné počítače a nedůvěryhodná připojení k internetu.

Do internetového bankovnictví přistupujte jen přes počítače a síťová připojení, kterým důvěřujete.

Bránou do světa internetu je váš počítač. Čím lépe bude chráněný, tím menší bude nebezpečí, že se vás někdo pokusí připravit o bezpečnostní prvky k vašemu internetovému bankovnictví. Dobře chráněný počítač je ten, na kterém jsou naistalovány jen důvěryhodné programy a který je pravidelně aktualizovaný.

Pravidelně aktualizujte operační systém, webový prohlížeč a antivirové programy.

Pamatujte také, že všechny své bezpečnostní prvky si u nás můžete kdykoliv změnit. Máte-li tedy sebemenší podezření, že některý z prvků by mohl být prozrazený, neváhejte si ho změnit nebo to s námi proberte na pobočce nebo na telefonní lince.

Jaké bezpečnostní prvky u nás máme?

Pro přihlášení do internetového bankovnictví používáme uživatelské jméno a heslo. Obojí si volíte v okamžiku, kdy se stáváte naším klientem. Obojí si ale můžete v internetovém bankovnictví, kdy chcete, změnit.

K potvrzování plateb a dalších akcí v internetovém bankovnictví a také jako doplňkový prvek pro přihlášení používáme naši mobilní aplikaci. Když máte mobilních zařízení více, můžete si vybrat, kterým budete platby a jiné akce potvrzovat. Další informace o potvrzování pomocí mobilní aplikace naleznete zde.

Když nevyužíváte potvrzování mobilní aplikací nebo když podepisujete smluvní dodatky, používáme SMS kódy. Ty vám posíláme na telefon, který jste si u nás registrovali. Tento telefon si zase můžete v internetovém bankovnictví kdykoliv změnit.

Čtvrtým způsobem zabezpečení jsou bezpečnostní obrázky. Běžně se s nimi v internetovém bankovnictví nesetkáte. Slouží totiž pouze jako doplňkové a zároveň důkladnější ověření. Používáme je například, když si chcete změnit ostatní způsoby zabezpečení. Třeba si zapomenete heslo pro přihlášení. Vy, kteří jste s námi déle, ke stejnému účelu možná ještě použijete bezpečnostní otázky.

K ochraně bezpečnosti vašich peněz slouží konečně také limit pro platby. Jde o částku, do které můžete v jednom dni zadávat platby v internetovém bankovnictví. Od nás máte tento limit nastavený na 300 tisíc korun, můžete si ho ale zvýšit až na 5 milionů. Obdobné limity existují také pro ostatní způsoby zadávání plateb. Limity plateb můžete snižovat v internetovém bankovnictví, a to jak chcete. U zvyšování limitu platí, že limit pro jeden způsob placení si můžete navýšit jen v jiném prostředí, než ve kterém platba probíhá. Třeba limit pro platby přes internetové bankovnictví si můžete navýšit na pobočce nebo přes telefon, ale ne v internetovém bankovnictví.

Jak v internetovém bankovnictví zadám platbu?

Vlastní přihlášení do internetového bankovnictví nestačí k tomu, abyste mohli zadat platbu. Aby nějaké peníze z vašeho účtu odešly, musíte k tomu dát souhlas tím, že platební příkaz potvrdíte pomocí mobilní aplikace nebo k platebnímu příkazu připojíte kód z SMS.

Jak můžu bezpečně používat chytré telefony?

V dnešní době je velmi důležité, abyste uměli správně používat svůj chytrý telefon či tablet. Vzhledem k tomu, že chytré zařízení obsluhuje operační systém, je třeba se bezpečností důkladně zabývat. Naše doporučení:

Nepoužívejte programové úpravy operačního systému svého chytrého telefonu, které umožňují plný administrátorský přístup. Vyhnete se tak nepříjemnostem a uchráníte své soukromí. Jedná se o úpravy typu jailbreak pro operační systém iOS (zařízení od výrobce Apple, tedy iPhone nebo tablety iPad) nebo root pro Android (zařízení např. od výrobců Samsung, Asus, Sony).

Vaše zařízení je důležitý bezpečnostní prostředek při komunikaci s bankou, a proto byste jej měli pečlivě chránit a dodržovat základní pravidla.

Pravidelně aktualizujte svůj operační systém.

Instalujte aplikace výhradně z oficiálních obchodů (App Store, Google Play nebo Windows Phone Store) – nikdy do svého zařízení neinstalujte programy ze zdrojů, které nemáte prověřeny. U telefonů s operačním systémem Android nepovolujte v nastavení telefonu „instalaci z neznámých zdrojů“. Touto úpravou si zajistíte, že si stáhnete a instalujete aplikace pouze z oficiálních zdrojů.

I při instalaci aplikací z oficiálních obchodů sledujte, o jaká oprávnění aplikace žádá.

Na svoje zařízení si nainstalujte antivirový program. Aby antivirový program mohl plnit svou funkci, pravidelně jej aktualizujte. Zastaralý antivirový program je neúčinný.

Jak je bezpečné mobilní bankovnictví?

Naše mobilní aplikace je bezpečná.

Držte se doporučených pravidel a vašim penězům nic nehrozí.

Mobilní zařízení používejte v bezpečném prostředí, kde nemůže dojít k odpozorování hesla.

Heslo nesdělujte nikomu cizímu a nikam ho nezapisujte. Nepoužívejte jednoduché číselné řady. Na 1,2,3 zapomeňte a střezte se použít i své rodné číslo nebo datum narození.

Když s telefonem nepracujete, zamykejte jej.

Své mobilní zařízení nikomu nepůjčujte (ani lidem, o kterých si myslíte, že je znáte). Když ho ztratíte, okamžitě nám o tom dejte vědět a odregistrujte ho v internetovém bankovnictví.

Při ztrátě signálu, přerušení spojení nebo v jakékoliv jiné nezvyklé situaci se z mobilního bankovnictví vždy odhlaste a pak znovu přihlaste.

 

Zabezpečení a propojení aplikace s účtem

Do mobilního bankovnictví se přihlásíte pomocí vstupního hesla. Před prvním přihlášením musíte mobilní zařízení propojit se svojí rámcovou smlouvou prostřednictvím internetového nebo telefonního bankovnictví. Nebojte se ale, je to jednoduché.

Nejprve si do svého zařízení stáhněte naši bankovní aplikaci. V obchodech App Store, Google Play nebo Windows Phone Store ji najdete pod klíčovým slovem Air Bank. Jakmile aplikaci nainstalujete, nechte se vést průvodcem propojením aplikace s vaším účtem. Podrobný postup najdete také na našich internetových stránkách a ve svém internetovém bankovnictví. Vstupní heslo do mobilní aplikace si zvolte pečlivě. Může být jiné, než je do internetového bankovnictví. Myslete ale na to, že ho musí tvořit alespoň 6 znaků.

Můžete si nastavit také doplňková zabezpečení. Třeba potvrzování plateb podpisovým heslem. Toto heslo nastavíte jednoduše v internetovém bankovnictví. Podpisové heslo je volitelné, ale pokud se pro něj jednou rozhodnete a pak si to rozmyslíte, přímo v internetovém bankovnictví zrušit nejde, v takovém případě se na nás obraťte. Pokud podpisové heslo nemáte, platby odešlete pouhým stisknutím tlačítka.

Mobilní aplikace My Air umožňuje přihlášení pomocí otisku prstu (Touch ID). Data, která při tom telefonu předáte, nikam neukládáme ani s nimi nepracujeme. Pracuje s nimi jen mobilním operační systém Vašeho telefonu.

Před nastavením použití čtečky otisků prstů doporučujeme, abyste se seznámili s tím, jak funguje ve vašem mobilním zařízení.

Za správné fungování čtečky otisků prstů samozřejmě neodpovídáme. Nastavením použití čtečky pro mobilní aplikaci My Air na sebe proto přebíráte riziko její možné poruchy.

Pokud se nebudete moci přihlásit do aplikace prostřednictvím čtečky otisků prstů (Touch ID), automaticky vám nabídneme možnost přihlásit se pomocí vašeho vstupního hesla.

U každého telefonu, ve kterém máte aplikaci, si můžete v internetovém bankovnictví nastavit, jestli chcete bankovat aktivně, tedy například posílat platby.

Pokud svůj telefon nebo tablet ztratíte, nezapomeňte v tom šoku, že ho můžete jednoduše zablokovat v internetovém bankovnictví, na pobočce nebo na lince kontaktního centra. Jakmile to uděláte, už se z něj k vašim účtům nikdo nedostane, ani vy. Vaše zařízení také automaticky zablokujeme po třetím neúspěšném pokusu o přihlášení, tedy, když třikrát zadáte nesprávné vstupní heslo. Ano, i to se stává.

Své zařízení můžete odblokovat v internetovém bankovnictví, na pobočce nebo na lince kontaktního centra. To vám doporučujeme ale samozřejmě jen tehdy, když ho najdete a nemá ho v ruce někdo jiný.

A nakonec trochu šifrování. Při propojení si mobilní aplikace povídá s bankovním systémem a z registračního klíče spolu odvodí dvě poloviny tajemství, které do sebe (matematicky) zapadají, jako do sebe zapadá klíč a zámek. Přitom si ale žádnou část tohoto tajemství přímo neřeknou. Potom je jedna polovina tohoto tajemství zašifrována vaším vstupním heslem a uložena do paměti mobilu či tabletu. Když pak kdykoliv zadáte vstupní heslo, uložená polovina tajemství se rozšifruje. Pak si mobilní aplikace s bankovním systémem vyměňuje náhodná čísla, oba trochu počítají a sdělují si výsledky výpočtů.

Pokud je vše správně, oba tím ověří, že ta druhá strana má odpovídající polovinu tajemství. Opět si ale žádnou část tohoto tajemství přímo neřeknou. Pokud zadáte vstupní heslo špatně, není to na dešifrované polovině tajemství poznat. Až při komunikaci s bankovním systémem mu nesedí výsledek a odmítne vás přihlásit. Proto není snadné rozlousknout vaše přihlašovací heslo ani se o to pokusit, aniž bychom o tom věděli a pro vaši bezpečnost aplikaci zablokovali.

Jak můžu bezpečně používat platební karty a nálepky v obchodech a v bankomatech?

Naše nejzásadnější rada je: chovejte se ke kartě i k nálepce tak, jako se chováte ke své peněžence. Tu přece také máte pořád u sebe, a když ne, tak ji aspoň máte pod dohledem nebo na bezpečném místě.

Dobrá zpráva je, že proti penězům mají karta i nálepka několik výhod:

Především jsou chráněné PINem. Je to něco jako klíč k peněžence, který nosíte ve své hlavě. Bankomat požaduje zadání PINu vždy a terminál podle toho, o jakou platbu se jedná: většina kontaktních plateb je s PINem, u bezkontaktních plateb vás terminál k zadání PINu vyzve, když je částka vyšší než limit terminálu. V Česku to je zpravidla 500 korun.

Většinu plateb a všechny výběry z bankomatu ověřujeme přímo my, takže jakmile kartu zablokujete nebo si snížíte limity na nulu, tak vám ji nikdo nezneužije, dokonce ani kdyby znal PIN. Tedy kromě nízkých plateb do celkové výše maximálně 500 korun, které v zájmu rychlosti neověřujeme.

A nakonec i když si včas nevšimnete, že jste o kartu přišli, a někdo s ní zaplatí bezkontaktně a bez zadání PINu, tak my vám takové platby nahradíme.

Přesto ale důrazně doporučujeme, abyste si kartu nebo nálepku hlídali, a když ji budete postrádat, tak ji hned zablokujte na telefonním čísle +420 547 134 134. A pak si zdarma můžete nechat vydat náhradní.

A pamatujte: ochrana PINem je tak bezpečná, jak pečlivě si PIN budete chránit. Nikdy si ho nepište na papírek, nebo snad dokonce na kartu, ale ani ho nikomu neříkejte. A když při platbě nebo výběru z bankomatu zadáváte PIN, dělejte to tak, aby nikdo neviděl, jaká tlačítka mačkáte.

Jak můžu bezpečně používat platební karty na internetu?

Jednoduše buďte ostražití.

Údaje z karty zadávejte jen do dobře zabezpečeného počítače.

Dejte si přitom také pozor, aby se vám při tom nikdo nedíval přes rameno. Víme, že to vždycky nejde, ale když vidíte, že obchodník nepoužívá zabezpečení 3-D Secure, raději z obchodu vycouvejte a najděte si jiného.

O co jde: U nezabezpečeného obchodníka zadáváte údaje z karty přímo do jeho formuláře. Pokud je obchodník nepoctivý, může údaje sám použít k platbě na internetu nebo je někomu předat, a to by se vám určitě nelíbilo. Při placení u obchodníka, který používá správné zabezpečení, vám to nehrozí. Nezadáváte totiž údaje do formuláře obchodníka, ale předáváte je přímo jeho bance. Obchodník tedy číslo vaší karty nevidí.

A jak poznáte, že je obchodník zabezpečený pomocí 3-D Secure?

Poté, co se rozhodnete platit kartou, přesměruje vás aplikace do formuláře obchodníkovy banky. Každá banka má v adresním poli ikonu zámečku. Po jejím rozkliknutí se objeví certifikát vydaný na jméno banky, jejíž adresu vidíte v adresním poli. Pomocným vodítkem je i logo MasterCard® SecureCode™, ale samotné toto logo nestačí, protože ho může nějaký filuta napodobit. Když se našich rad budete držet, můžete platit kartou vesele znovu a znovu.

Kuk na cookies

Co jsou soubory cookie?

Cookie si představte jako malé množství dat, které právě prohlížená webová stránka pošle do vašeho počítače. Tam, nebo i v chytrém telefonu či tabletu, se soubor dat uloží. Při příští návštěvě stejné webové stránky pak váš počítač odešle našemu serveru nové údaje o vašem brouzdání po stránce. Pomocí cookie webová stránka pozná, jestli jste na ní už někdy byli a jaké části webu si prohlížíte.

Proč se soubory cookie používají?

Soubory cookie se mohou používat k mnoha různým účelům. Zaprvé můžeme od souborů cookie vyžadovat správné fungování webových stránek. Bez souborů cookie by například bylo složité, aby si webová stránka nebo internetové bankovnictví zapamatovala, že jste se přihlásili, nebo jaké částky jste si nastavili na našich kalkulačkách. Těmto souborům říkáme povinné soubory cookie.

Dále mohou soubory cookie sloužit k analýze používání webové stránky, k počítání návštěvníků a zjišťování, jak lze webovou stránku vylepšit. Statistiky používání webových stránek a další zprávy nespojujeme s konkrétními lidmi. Těmto souborům říkáme analytické soubory cookie.

Třetí důležitou kategorií využití souborů cookie je umožnění online reklamy. Díky cookie vám můžeme ukazovat reklamy, které by právě vás mohli zajímat, a to jak na našich stránkách, tak mimo ně. V tomto případě mluvíme o reklamních souborech cookie.

Soubory cookies v žádném případě nevyužíváme k tomu, abychom si jakýmkoliv způsobem ověřovali vaši totožnost. Nikdy nedochází k propojení cookies s vašimi osobními údaji a daty.

Informace o vašich právech a další informace se dočtete v dokumentu Informace o zpracování osobních údajů.

Jak spravovat nebo zakázat soubory cookie ve webovém prohlížeči?

Pokud v nastaveních prohlížeče zakážete všechny soubory cookie nebo všechny naše soubory cookie, může se stát, že některé části našich webových stránek nepoběží, jak jste zvyklí.  

Následující odkazy vám podrobně popíší, jak můžete zakázat soubory cookie nebo spravovat nastavení souborů cookie v prohlížeči, který pro surfování používáte:

Soubory cookie, které zajišťují, aby webová stránka správně fungovala (povinné soubory cookie)

Naše webové stránky mohou soubory cookie používat k:

  • předání informací z jedné stránky na další, například při zadávání údajů do naší kalkulačky

  • rovnoměrnému načítání webových stránek, aby zůstaly přístupné

  • optimalizaci našich webových stránek v reálném čase podle toho, jak stránky používáte, např. nastavení, aby se po čase rozbalilo samostatné okno s důležitou zprávou

Soubory cookie, které nám umožňují měřit využití webových stránek (analytické soubory cookie)

Naše webové stránky mohou analytické soubory cookie používat k:

  • sledování kolik návštěvníků zavítá na náš web

  • sledování doby, kterou každý z návštěvníků na našich stránkách stráví

  • rozeznání pořadí, ve kterém návštěvník navštíví různé části našeho webu

  • vyhodnocení, které části stránek je třeba vylepšit

  • vylepšování našich internetových stránek

  • vyžádání zpětné vazby na konkrétní části našich webových stránek

Soubory cookie pro zobrazení reklam a obsahu (reklamní soubory cookie)

Abychom informace a reklamy přizpůsobili vašim zájmům, snažíme zjistit, co vás při pohlížení webu zajímá. Podle toho pro vás upravujeme obsah a reklamy na našich webových stránkách.

Třetí strany, které nastavují soubory cookie prostřednictvím našich webových stránek, se mohou tímto způsobem také pokusit zjistit, o co se zajímáte. I oni pak můžou své zjištění využít k tomu, aby vám ukazovali obsah a reklamy, které vás zajímají při brouzdání po internetu.

Reklamní soubory cookie můžeme používat k:

  • získání přehledu o tom, kolik návštěvníků klikne na konkrétní reklamu

  • určování, jaké reklamy, reklamní technologie a reklamní sítě jsou pro nás nejužitečnější

  • ukazování reklamy týkajících se služeb, které jste si dříve prohlíželi, vyhledávali nebo se o ně jinak zajímali

  • zjištění toho, které reklamy jste už viděli, aby se vám neukazovaly stále ty samé

  • ukazování zajímavějších reklam podle našeho brouzdání na sociálních sítích

  • vyhodnocování úspěšnosti reklam podle chování na našem webu

  • propojování několika zařízení (např. telefonu, tabletu a notebooku) a sledování, jestli reklama na jedno zařízení vyvolá akci jiného zařízení (tzv. cross device tracking)

Není všem dnům s cookie konec

Toto obšírné pojednání o fenoménu souborů cookie může časem změnit. Svět informačních technologií se stále mění. Proto si vyhrazujeme právo tato pravidla a po čase upravit.

Pokud se nás chcete ohledně cookie na cokoli zeptat, napište nám na info@airbank.cz nebo zavolejte na 515 202 202.

Seznam cookies

Analytické soubory cookies:
Doména Cookies Nástroj Popis
airbank.cz

_vis_*

_vwo_uuid*

Visual

Website

Optimizer

Tento nástroj používáme pro testování našich stránek. Cookies obsahují informaci o zařazení návštěvníka do testu a jaká varianta obsahu se mu má ukázat.

Více informací můžete zjistit přímo na webu: 

https://vwo.com/knowledge/what-are-the-cookies-stored-by-vwo/

airbank.cz

AMCV*

mid

aid

s_*

Adobe Analytics Analytický nástroj Adobe Analytics používáme pro vyhodnocování návštěvnosti a chování návštěvníků na našem webu. Aby tento nástroj mohl fungovat správně, dochází k ukládání různých cookies s informacemi o návštěvě a používání webu. Zároveň se vždy vytváří sada cookies, jejichž cílem je rozpoznat prohlížeč návštěvníka tak, aby opakované návštěvy webu jedním návštěvníkem bylo možné ve statistikách rozlišit.
demdex.net Demdex
everesttech.net everest_*
Reklamní cookies:
Doména Cookies Nástroj Popis
 imedia.cz sid Seznam (Sklik)

Nástroj Sklik používáme pro cílení reklam v obsahové a vyhledávací síti společnosti Seznam.

Sklik na našem webu umožňuje cílit a vyhodnocovat reklamní sdělení podle chování návštěvníků na našich stránkách. 

serving-sys.com eyeblaster

u2

ActivityInfo2

TargetingInfo2

Sizmek

Nástroj Sizmek používáme pro zobrazování grafických reklam (bannerů) na různých webech.

Na našem webu nám tento nástroj pomáhá cílit a vyhodnocovat reklamní sdělení podle toho, co na našich stránkách hledáte.

mookie1.com

mdata

id

syncdata_SZMK

google.cz

google.com

googleadservices.com

NID

SID

AdWords a Doubleclick (Google)

Reklamní nástroje společnosti Google (AdWords a Doubleclick) používáme pro zobrazování textových a grafických reklam ve vyhledávací i obsahové síti.

Na našem webu nám tento nástroj umožňuje cílit a vyhodnocovat reklamní sdělení podle toho, co na našich stránkách děláte.  

 doubleclick.net  IDE
 facebook.com

fr

*

Facebook Pixel 

Reklamní nástroje společnosti Facebook používáme pro zobrazování reklam v rámci této sociální sítě.

Na našem webu nám tento nástroj umožňuje cílit a vyhodnocovat reklamní sdělení podle toho, jak se na našich stránkách chováte. 

Poradíme Vám i na sociálních sítích