Dnes, v úterý 10. září, budou vyhlášeny výsledky soutěže nazvané Nejlepší banka 2013. My už však několik měsíců víme, že se v soutěži nijak neumístíme. Stejně jako loni totiž zřejmě budeme z celkového hodnocení vyřazeni. Důvod? Nemáme termínované vklady s nízkými úroky ani drahé kreditní karty.
Na českém trhu existuje spousta soutěží a anket, které se snaží banky či jejich produkty nějak hodnotit. Nejvstřícnější banka, Zlatá koruna, Banka roku, Zlatý měšec… a řada dalších. Přestože víme, že je pro vás mnohem důležitější vaše vlastní osobní zkušenost nebo doporučení od někoho blízkého, považujeme soutěže za zajímavou zpětnou vazbu. Ovšem pouze pokud jsou objektivní.
Loni jsme vůbec poprvé zaznamenali výsledky další soutěže, která se pojmenovala „Nejlepší banka“. Soutěž organizuje a o vítězích rozhoduje společnost Datank, kterou si před třemi lety založila PR agentura pracující pro jednu velkou českou banku. Proto jsme byli už loni zvědaví, jak to celé dopadne. A soutěž nezklamala. Velká banka byla druhá, Air Bank byla z celkového hodnocení vyřazena…
Když jsme se čistě ze zvědavosti ptali organizátorů na důvod našeho vyřazení, dozvěděli jsme se, že jsme nesplnili nikde nezveřejněné „pravidlo 2/3“ v kategorii Sazby. Jinými slovy, že jsme neměli v nabídce 8 z 11 produktů, které společnost Datank definovala. A nebyli jsme prý jediná z nových bank.
Přišlo nám to absurdní. Vyřadit nějakou banku jen proto, že nemá například 4 typy termínovaných vkladů, byť třeba s minimálním úrokem 0,3 %? Vždyť dokonce i náš běžný účet nabízí úročení mnohem vyšší a navíc je možné peníze kdykoliv používat. Nerozuměli jsme tomu. A když nám společnost Datank už v dubnu letošního roku potvrdila, že stejné pravidlo bude uplatňovat i letos, ztratili jsme v ní jakoukoliv důvěru a nezúčastnili jsme se ani její ankety o bankovního inovátora.
Proto nás mezi takzvanými „nejlepšími bankami“ nehledejte. A upřímně, ani takovou „Nejlepší bankou“ být nechceme. Nejlepší banka má podle nás nabízet jednoduché produkty, které jsou výhodné pro klienty. Ne kombinaci desítek produktů a složitých ceníků, které jsou výhodné pro banku. Navíc máme vás. Vaše názory jsou pro nás mnohem důležitější, než kterákoliv soutěž na světě.