Informace o zpracování osobních údajů

Ochranu Vašeho soukromí bereme vážně, a proto si prosím najděte čas na seznámení s tím, jak s Vašimi osobními údaji pracujeme a jak je chráníme.

V těchto Informacích o zpracování osobních údajů vysvětlujeme:

- jaké údaje shromažďujeme a proč
- jak tyto údaje využíváme
- jaké možnosti nabízíme, včetně získání přístupu k údajům a jejich aktualizaci
- jaká máte práva.

Pokud píšeme o „Vás“, máme tím na mysli všechny osoby, jejichž osobní údaje zpracováváme. Kromě našich stávajících a budoucích klientů, kteří se o naše služby zajímají, jsou to také zástupci, společníci, o příjemci plateb, disponenti, držitelé, spoludlužníci, zástavci, manželé, ručitelé. Pro zpracování osobních údajů všech těchto osob platí přiměřeně zásady a pravidla uvedené v tomto dokumentu. V praxi to například znamená, že i disponenty a držitele musíme identifikovat podle zákona, posuzujeme, jestli jsou schopní splácet úvěr, zároveň ale mají jako naši klienti svá práva, které popisujeme v tomto v dokumentu.

Tam, kde mluvíme o „nás“, myslíme tím my — Air Bank a.s., se sídlem Evropská 2690/17, 160 00 Praha 6 — Dejvice, IČO: 29045371. Jsme správcem Vašich osobních údajů a provozovatelem aplikace My Air.

Snažíme se, aby tyto Informace byly co nejjednodušší a nejčtivější. Pokud ale čemukoliv nerozumíte, určitě se na nás zeptejte. Rádi s Vámi všechno probereme, stačí nám napsat na info@airbank.cz. A pokud i po té budete mít pochybnosti nebo otázky, můžete napsat mail pověřenci pro ochranu osobních údajů poverenec@airbank.cz nebo mu poslat dopis na adresu Air Bank a.s., pověřenec pro ochranu osobních údajů, Evropská 2690/17, PSČ 160 00, Praha 6.

Obsah

Informace o zpracování osobních údajů
Co to vlastně osobní údaje jsou?
    A. Identifikační a kontaktní údaje
    B. Finanční údaje a další charakteristické údaje
    C. Údaje o využívaných službách
    D. IT identifikátory a přístupová hesla
    E. Záznamy o komunikaci mezi námi
    F. Biometrické údaje
Proč a v jakých oblastech s Vašimi osobními údaji pracujeme
    Zpracování osobních údajů, které nám přikazuje zákon
    Uzavření a plnění smlouvy
    Zpracování osobních údajů na základě našeho oprávněného zájmu
    Zpracování osobních údajů na základě Vašeho souhlasu
Odkud Vaše osobní údaje získáváme
Sdílení osobních údajů
    Při poskytování našich služeb
    Při žádostech o úvěr
    Pokud s námi investujete do akcií a ETF
    Pokud souhlasíte s využitím Vašich údajů pro marketingové účely
    Při plnění zákonných požadavků
    Když zpracováním Vašich osobních údajů někoho pověříme
Lhůty
Vaše práva
Další zdroje informací

Co to vlastně osobní údaje jsou?

Aby byl jakýkoliv údaj považován za osobní údaj, musí být podle něj fyzická osoba identifikovaná nebo identifikovatelná. Tak například, jméno, příjmení, telefonní číslo, mail, adresa bydliště jsou údaje na základě, kterých Vás můžeme jednoznačně identifikovat. Mezi osobní údaje mohou ale také patřit údaje o využívání služeb, o Vaší platební morálce nebo o chování na internetu.

A. Identifikační a kontaktní údaje

Vaše jméno, příjmení, pohlaví, datum narození, rodné číslo, číslo průkazu totožnosti nebo jeho kopie, mail, telefonní číslo a doručovací a trvalá adresa, jsou údaje, bez nichž bychom Vám naše služby ani nemohli poskytnout. U podnikatelů také zpracováváme IČO, DIČ, sídlo, údaje zveřejněné v příslušných veřejných rejstřících a u společností údaje o jejich statutárních orgánech a společnících jako je tomu u běžných klientů. Pokud nejste náš klient a o zavolání nás požádáte na našem webu, budeme zpracovávat pouze údaje zadané do formuláře, což jsou jméno, příjmení a telefon, případně mail.

B. Finanční údaje a další charakteristické údaje

Zpracováváme Vaše základní charakteristiky jako je věk, údaje související s tím, kde platíte daně a případně výši očekávaného ročního obratu, sociálně-ekonomické a sociálně-demografické charakteristiky (manželství/partnerství, počet dětí, informace o bydlení a domácnosti, o zaměstnání a vzdělání). Podle povahy poskytovaných služeb zpracováváme také údaje o majetkových poměrech a risková data (hodnocení úvěrových a jiných rizik). Nakonec i číslo, které je přidělené k Vašemu bankovnímu účtu, je také osobní údaj, stejně tak jím mohou být provedené platby a pohyby na účtu.

C. Údaje o využívaných službách

Pracujeme s údaji, jako jsou čísla Vašich účtů, platebních karet, údaje o využívání našich služeb, platební údaje, uzavřené smlouvy, údaje o příjmech a výdajích, projevený zájem nebo příležitosti v oblasti bankovních služeb. Zpracováváme také informace o tom, jak využíváte naše služby nebo údaje vyplývající z používání našeho internetového nebo mobilního bankovnictví. Tak třeba, abychom Vám mohli poskytnout výhody, které jsme Vám slíbili, musíme zjistit, jestli splňujete podmínky, například platební, pro poskytnutí těchto výhod.

D. IT identifikátory a přístupová hesla

Abyste mohli využívat naše služby v internetovém a mobilním bankovnictví v aplikaci My Air, spravujeme Vaše přístupové údaje — bezpečnostní prvky, zejména přihlašovací jména, hesla, PIN a další zabezpečovací prvky. Všechny tyto údaje potřebujeme k tomu, abychom si mohli ověřit, že to jste skutečně Vy. Pro Vaši bezpečnost uchováváme také informace o tom, z jakých zařízení naše služby využíváte. Tyto informace nám pomáhají i při úpravách a dalším vývoji našeho internetového a mobilního bankovnictví. Údaje, které pro to využíváme, jsou například IP adresa a informace o prohlížeči a hardwaru zařízení. Zároveň v této souvislosti dochází k ukládání takzvaných cookies do Vašeho zařízení. O tom, co jsou cookies, jak je využíváme a to, jestli s nimi můžete nesouhlasit, se dočtete na našich stránkách na https://www.airbank.cz/co-vasnejvic-zajima/co-to-jsou-cookies/.

E. Záznamy o komunikaci mezi námi

Společné hovory mezi Vámi a námi nahráváme. Uchováváme také zprávy zaslané mailem, datovou schránkou, prostřednictvím internetového a mobilního bankovnictví nebo sociálních sítí. Z bezpečnostních důvodů pořizujeme obrazové záznamy našich obchodních prostor a prostor před našimi bankomaty. Zaznamenáváme Vaše žádosti a dotazy, stížnosti a reklamace nebo jakékoliv další jednání mezi Vámi a námi.

F. Biometrické údaje

V případě propojení mobilní aplikace My Air s Vaším účtem můžete využít metodu ověření totožnosti založenou na technologii porovnání biometrických znaků obličeje a fotografie z dokladu totožnosti nebo předem pořízené fotografie.

Proč a v jakých oblastech s Vašimi osobními údaji pracujeme

Některé Vaše údaje zpracováváme, abychom Vám mohli poskytovat naše služby, ke kterým jsme se zavázali. Jiné, protože nám to ukládá zákon. Pojďme se podívat na konkrétní příklady zpracování Vašich osobních údajů.

Kdy pracujeme s Vašimi údaji S jakými údaji pracujeme Proč to děláme Můžete to omezit?
Díváte se na naše webové stránky nebo pracujete s naší aplikací. S informacemi z Vašeho koncového zařízení (cookies). Abychom Vám mohli nabídnout službu, která by se Vám mohla hodit. ano
Pomocí biometrie potvrzujete některé Vaše akce v My Air. Na základě Vaší fotografie porovnáme, jestli s aplikací pracujete právě Vy a ne třeba robot. Abychom chránily Vaše peníze před podvodníky. ano
Zjišťujeme, jaké další naše služby by se Vám mohly hodit. Například s údaji o tom, jaké naše služby používáte. Abyste nebyli zahlceni reklamami, které Vás vůbec nezajímají. Zajistíme Vám díky tomu reklamu, která Vás může zajímat. ano
Vyhodnocujeme, jak můžeme vylepšit naše služby. S informacemi, které nám sdělíte při komunikaci s námi, s informacemi o tom, jaké máte zůstatky na účtech a s údaji o službách, které využíváte. Díky získaným informacím můžeme vylepšovat nebo upravovat naše služby tak, aby lépe vyhovovaly klientům. ne
Chráníme Vás před podvody. Například s údaji o platbách, s GPS nebo IP adresou zařízení, ze kterého se připojujete do internetového a mobilního bankovnictví. Protože musíme jednat obezřetně. To znamená například bojovat proti praní špinavých peněz nebo proti kybernetickým rizikům. ne

Zpracování osobních údajů, které nám přikazuje zákon

Některé zpracování osobních údajů nám ukládá zákon anebo regulátor, tedy třeba Česká národní banka, Finanční analytický úřad nebo Ministerstvo financí. Bez těchto zpracování bychom nemohli naše služby poskytovat. Vedle takových povinností, jako je evidence pro daňové a účetní účely, jsou pro bankovnictví typické zpracování pro účely:

Identifikace a ověření klienta

Abychom s Vámi mohli uzavřít smlouvu a poskytovat naše služby, potřebujeme o Vás znát nejen základní identifikační údaje, ale také údaje v rozsahu stanoveném zákonem o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti (AML zákon). Vaši identifikaci nám taky nařizují zákony.

Kontrola, prevence praní špinavých peněz a financováni terorismu, embargo

Zákon proti praní špinavých peněz nám ukládá přijímat opatření, která mají odhalovat a zabraňovat nezákonným praktikám, při kterých jsou peníze z trestné činnosti nebo financování terorismu legalizovány. Proto například vyhodnocujeme a kontrolujeme Vaše identifikační údaje, údaje o platbách, které provádíte, nebo tyto údaje sdílíme ve skupině PPF. Když se nám něco nezdá, můžeme se Vás zeptat, jestli jste skutečně zadali platbu, kterou jindy nezadáváte. Stejně tak po Vás můžeme chtít doplňující informace, proč jste určité platby provedli a jaký je původ peněz na Vašich účtech, včetně poskytnutí příslušných dokladů. Pokud to odmítnete, můžeme Vám omezit nebo dokonce ukončit poskytování našich služeb.

Uzavření a plnění smlouvy

Shromažďujeme a zpracováváme jen údaje, které nezbytně potřebujeme pro návrh a plnění smlouvy s Vámi. Abychom ji s Vámi mohli uzavřít, potřebujeme znát identifikační a kontaktní údaje. Další okruh údajů závisí na tom, k jaké službě smlouvu uzavíráme. Tak například pro to, abychom Vám mohli půjčit, musíme zjistit i údaje o tom, jak jste na tom s penězi a se splácením. Údaje až do podpisu smlouvy používáme pouze k přípravě návrhu smlouvy ke službě, o kterou náš požádáte. Po podpisu smlouvy zpracováváme údaje k tomu, abychom ji mohli plnit.

Někdy musíme předávat Vaše údaje třetím stranám, abychom dostáli smluvním povinnostem, které vůči Vám máme. Tak například pro to, abychom mohli splnit Vaše platební příkazy, potřebujeme znát nezbytné údaje o platbě, jako jsou částka, osoba příjemce a plátce i místo platby, telefonní číslo spojené se službou Platby na kontakt. Nebo na základě Vašeho požadavku předáváme informace o Vašem účtu, pokud u jiné banky využijete službu Informování o platebním účtu.

Jestli jste členem Unity, sdílíme s ostatními partnery Unity Vaše osobní údaje, abyste mohli využívat všechny výhody. Více informací o Unity, připojených partnerech a podmínkách naleznete na stránkách https://www.airbank.cz/unity/.

Zpracování osobních údajů na základě našeho oprávněného zájmu

V některých případech můžeme zpracovávat osobní údaje, pokud k tomu máme legitimní důvod. Ten musí být silný a nesmí Vás žádným způsobem ohrozit na Vašem soukromí a na Vašich právech. Tyto důvody pečlivě zkoumáme a hodnotíme. Vždy Vás o tomto důvodu informujeme, stejně tak Vám dáváme vědět, jestli můžete proti takovému zpracování uplatnit námitku.

Řízení vztahů s klienty

Podle toho, jak nás naši klienti využívají, upravujeme naše služby tak, aby Vám co nejvíce vyhovovaly. Posíláme Vám tipy na to, jak naše služby používat tím nejlepším způsobem. Nechceme Vás zavalovat informacemi, které Vás nezajímají, a proto se vždy snažíme oslovovat jen ty z Vás, pro které je informace užitečná. Kvůli tomu zpracováváme zejména údaje o službách, charakteristické údaje a údaje z naší komunikace. S tím souvisí i posílání zpráv, které Vám pomáhají při využívání našich služeb a k řešení Vašich požadavků, přání i stížností na našich pobočkách, telefonní lince a v internetovém nebo mobilním bankovnictví. Rovněž můžeme čas od času zjišťovat, jak jste s námi spokojení nebo jak byste si představovali nové služby.

Pokud začnete žádat o rámcovou smlouvu přes mobilní aplikaci My Air a žádost nedokončíte, využijeme Vaše údaje k tomu, abychom Vám připomněli tuto žádost, a to prostřednictvím internetu nebo vybraných sociálních sítí. Pokud žádost o rámcovou smlouvu nakonec nevyřídíte nebo aplikaci odstraníte, můžete požádat o výmaz osobních údajů, a to tak, že nám napíšete na info@airbank.cz nebo nám zavoláte na zákaznickou linku.

Marketing

Stejně jako Vám prodavač v obchodě doporučí zboží, které by se Vám mohlo hodit, snažíme se i my zjistit, co byste mohl/a potřebovat. Abychom to dokázali, sledujeme, jak se chováte při návštěvě našich stránek a při používání internetového a mobilního bankovnictví. Zajímá nás, jaké služby využíváte a jak nám poskytujete zpětnou vazbu. Díky těmto informacím vám můžeme nabídnout to, co by pro Vás mohlo být nejvhodnější. Stejně tak Vám můžeme nabídnout výhody nebo odměny oproti běžným podmínkám.

Pro správné cílení našich nabídek provádíme analýzu Vašich údajů, abychom se vyhnuli zasílání nabídek, které by pro Vás nebyly zajímavé nebo které by se opakovaly. Naše nabídky Vám zasíláme mailem, jako zprávu v internetovém nebo mobilním bankovnictví, nebo jako SMS. Pokud se nechcete účastnit marketingového zpracování údajů, můžete se proti tomu ohradit. Stačí se s námi spojit nebo si v internetovém bankovnictví v části „Obchodní nabídky“ upravit, o jakých službách chcete být dávat vědět nebo si všechny nabídky vypnout. Pokud se později rozhodnete, že chcete být informováni znovu, stačí, když nám dáte souhlas, který můžete zase kdykoliv zrušit. Vedle internetového a mobilního bankovnictví se s námi můžete spojit také mailem na info@airbank.cz nebo zavolat na zákaznickou linku.

Vytváření analytických modelů pro zlepšení našich služeb

Při vytváření analytických modelů pracujeme s anonymizovanými údaji, které neobsahují žádné informace o konkrétních osobách nebo s takzvanými pseudonymizovanými údaji, které jsou upravené tak, že není možné Vaši totožnost zjistit. K tomu přidáváme i údaje o tom, jak využíváte naše služby, a některé Vaše charakteristické údaje. Děláme to, abychom mohli pomocí statistických metod správně odhadnout, jaké nabídky by se Vám mohly hodit.

Cílem našich analýz je nabídnout Vám služby, které jsou pro Vás nejvhodnější, a také správně nastavit parametry Vaší smlouvy nebo nabídky. Například podle informací o Vašich platbách Vám můžeme lépe ukázat, jakou půjčku Vám můžeme nabídnout, nebo jestli si můžete platbu rozložit na splátky.

Takové nabídky jsou založeny na automatickém zpracování údajů. To ale neznamená, že byste byli k něčemu zavázáni nebo že by rozhodnutí vyplývající z analýzy mělo právní závaznost. Pokud nabídku nevyužijete, nic to nemění na našem vzájemném vztahu.

Bezpečnost a prevence podvodného jednání

Vzhledem k tomu, že naše služby je možné využívat především online, spravujeme Vaše bezpečnostní prvky, které slouží k bezpečnému ověření toho, že s námi jednáte právě Vy.

Vaše osobní údaje, informace o službách, které využíváte, a další charakteristické údaje analyzujeme, abychom mohli odhalit a zabránit podvodům, ať už prováděným osobně, nebo online. Na základě těchto informací vytváříme profil, díky kterému jsme schopni rozpoznat chování, které je odlišné od Vašeho běžného chování, třeba když se připojíte do svého bankovnictví z neobvyklého místa nebo posíláte několik stejně vysokých částek rychle za sebou. Díky tomu Vás pak můžeme oslovit a zeptat se, jestli jste tyto transakce provedli skutečně Vy.

Posuzování úvěrového rizika

Abychom Vám mohli poskytnout půjčku, musíme postupovat obezřetně a posoudit takzvané úvěrové riziko. K tomu nám slouží Vaše údaje, informace, které jste nám dříve poskytli a údaje z jiných veřejných či neveřejných zdrojů, včetně informací v rámci skupiny PPF. Při posuzování žádosti o půjčku, hypotéku nebo kontokorent dochází k automatizovanému rozhodování a profilování, které zohledňuje Vaši finanční situaci, důvěryhodnost a platební morálku. Tento postup se opírá o zkušenosti s úvěry a půjčkami u předchozích žadatelů. Automatizované zpracování je nezbytné pro uzavření smlouvy s Vámi. Pokud nebudete spokojeni s výsledkem tohoto posouzení, můžete požádat o přezkoumání rozhodnutí lidským zástupcem prostřednictvím běžné reklamace.

Vnitřní správa, statistiky, vylepšování postupů, testování změn

Vaše údaje používáme pro plánování, vyhodnocování anebo pro dosažení větší efektivity naší práce a služeb pro Vás. Z Vašich dat pak tvoříme informace, které jsou anonymní a my je pak můžeme použít pro různé statistické účely. Například s jejich pomocí vyhodnocujeme, kolik klientů k nám volá, kdy obvykle posílají platby nebo z jakého zařízení se připojují do svého mobilního bankovnictví.

Výzkum a vývoj služeb a analýza vývoje trhu

Údaje o službách a charakteristické údaje využíváme k výzkumu služeb. Vyhodnocujeme s jejich pomocí situaci na trhu a zlepšujeme naše postavení nabídkou nových a lepších služeb. Chceme také znát vývojové trendy. Můžeme se Vás také zeptat na názor na naše stávající nebo chystané služby.

Výkon a obhajoba našich práv

Když na Vás musíme vymáhat pohledávky u soudu, použijeme v nezbytném rozsahu Vaše základní údaje, údaje o službách, údaje z naší komunikace, případně další údaje nezbytné k ochraně našich práv. To platí i v případě, kdy bráníme svá práva.

Zpracování osobních údajů na základě Vašeho souhlasu

Na našich stránkách nám můžete nechat Váš mail nebo telefonní číslo, abychom Vám zavolali a pomohli třeba se založením nového účtu nebo odpověděli na Vaše otázky. Pokud si u nás nakonec účet nezaložíte, Vaše údaje smažeme obvykle do 45 dní. Pokud budete chtít smazat Vaše údaje ještě před tím, než Vám zavoláme, stačí napsat na info@airbank.cz a my se o to postaráme.

S Vaším souhlasem také můžeme použít některé bezpečnostní prvky, například biometrické porovnání Vašeho obličeje s uloženou fotografií nebo fotografií z občanského průkazu, případně bankovní identitu jiné banky. Souhlasem se řídí také využití některých cookies, které popisujeme na https://www.airbank.cz/co-vas-nejvic-zajima/co-to-jsou-cookies/. Takový udělený souhlas je vždy dobrovolný a nemá vliv na využívání dalších námi poskytovaných služeb. Můžete jej také vždy odvolat, a to tak, že nám své přání zavoláte na zákaznickou linku nebo ho pošlete mailem na info@airbank.cz.

Odkud Vaše osobní údaje získáváme

V Air Bank zpracováváme osobní údaje, které nám poskytujete v souvislosti s jednáním o uzavření smluvního nebo jiného právního vztahu a v jeho průběhu. Své údaje nám můžete poskytovat jak aktivně, tak pasivně tím, že využíváte naše služby, třeba tak, že platíte kartou nebo používáte náš účet. Dále pracujeme s údaji, které jsme získali z veřejně přístupných rejstříků, seznamů a evidencí. Může jít třeba o insolvenční rejstřík, obchodní rejstřík, živnostenský rejstřík, slovenský Centrálný register exekúcií nebo katastr nemovitostí. Tyto rejstříky využíváme jak v případech, ve kterých uplatňujeme naše oprávněné zájmy, tak v případech, které souvisí s poskytováním služeb určených pro podnikatele a právnické osoby. Údaje o podnikajících subjektech dále získáváme od společnosti Dun & Bradstreet Czech Republic, a.s., Siemensova 2717/4, 155 00 Praha 5. Více informací o této společnosti i o tom, jak pracuje s osobními údaji najdete na stránce https://www.dnb.com/cs-cz/privacy.html.

Jednou z našich povinností je mít o Vás aktuální údaje. Proto využíváme údaje ze základních registrů. Mezi ně patří základní registr obyvatel, informační systém evidence obyvatel, informační systém cizinců, informační systém evidence občanských průkazů a informační systém evidence cestovních dokladů. Tyto registry využíváme pouze pokud jste našimi klienty a v nezbytném rozsahu, který nám umožňuje právní předpis.

Sdílení osobních údajů

Vaše osobní údaje můžeme sdílet mimo naši banku například v souvislosti s poskytováním našich služeb, samozřejmě pokud s tím souhlasíte. Sdílet je můžeme také na základě našeho oprávněného zájmu nebo když nám to přikazuje zákon. Podívejme se, kdy k tomu může dojít.

Při poskytování našich služeb

Jde třeba o služby, při kterých si musíme s jinou bankou vyměnit některé Vaše osobní údaje. Například můžete chtít ověřit svou totožnost prostřednictvím bankovní identity jiné banky. Stejně tak jiná banka může chtít ověřit Vaši totožnost prostřednictvím bankovní identity Air Bank. Při této službě si vyměníme pouze údaje nezbytné pro ověření Vaší totožnosti a její potvrzení.

Dalším příkladem je využití služby Informování o účtu při Vaší žádosti o úvěr. V tomto případě si můžeme s jinou bankou vyměnit údaje, abychom mohli posoudit Vaši žádost o úvěr. Jde zejména údaje o Vašich platbách. Vyměňovat údaje s jinou bankou si můžeme, ať už si žádáte o úvěr u nás nebo v jiné bance, které umožníte přístup do svého účtu u nás. Podobně pokud si vyberete nebo vložíte peníze u některé z partnerských bank v rámci sdílených bankomatů, vyměníme si s danou bankou číslo Vašeho účtu a číslo karty.

Pokud souhlasíte, můžeme předat Vaše kontaktní údaje O2, aby Vám nabídli své služby. O2 zase se souhlasem svých klientů předá jejich kontaktní údaje nám, abychom jim mohli nabídnout naše služby. Souhlas je vždy dobrovolný, odvolatelný a zpracováváme vždy údaje pouze v takovém rozsahu, které potřebujeme ke splnění daného účelu.

Při žádostech o úvěr

Abychom zajistili, že budete schopni a ochotni plnit své úvěrové závazky, zjišťujeme informace, které se týkají Vaší schopnosti úvěr splácet, platební morálky a důvěryhodnosti. V rámci sjednávání úvěru získáváme od těchto registrů informace o tom, jak jste na tom se svými závazky u jiných bank nebo úvěrových institucí a zároveň předáváme těmto registrům informace o Vašich půjčkách a o tom, jak je splácíte. Využíváme následující úvěrové registry:

- Bankovní registr klientských informací — více informací naleznete na www.cbcb.cz
- Nebankovní registr klientských informací — více informací naleznete na www.cncb.cz

Pro více podrobností o těchto registrech doporučujeme prostudovat Informační memoranda na jejich webových stránkách.

Dále můžeme Vaše osobní údaje sdílet v seskupené nebo pseudonymizované podobě v rámci skupiny PPF a mezi jejími akcionáři. Údaje jim poskytujeme a získáváme při podávání přehledových zpráv, pro vnitřní administrativní účely a kvůli řízení rizik a plnění povinnosti odpovědného půjčování. Jednou z našich povinností je povinnost jednat obezřetně. Proto si v rámci skupiny PPF vyměňujeme informace o svých klientech, abychom lépe nastavili scoringové modely, používané pro vyhodnocování klientské úvěruschopnosti a dalších procesů, a to zejména za účelem řízení úvěrových rizik. Seznam společností patřících do skupiny PPF naleznete na webové stránce www.ppf.eu, data ale za tímto účelem vzájemně sdílíme pouze se společností PPF Financial Holdings a.s. (IČO 10907718) a PPF Group N.V. (EUID: NLNHR.33264887). Jestli žadatel nemá neuhrazené závazky ověřujeme dále také u naší dceřiné společnosti Home Credit a.s. (IČO: 26978636).

Pokud s námi investujete do akcií a ETF

Při investování do akcí a ETF (burzovně obchodovatelných fondů) jsou Vaše osobní údaje v nezbytném rozsahu, zejména za účelem Vaší identifikace, sdíleny s naším obchodním partnerem Interactive Brokers Ireland Limited, se sídlem v North Dock One, 91/92 North Wall Quay, Dublin 1 D01 H7V7, Ireland. Tato společnost pro nászprostředkovává nákup a prodej akcií a ETF a stará se o jejich úschovu. Vaše osobní údaje mohou být dále poskytnuté daňové správě ve Spojených státech amerických, zejména pokud jde o Váš vyplněný daňový formulář W8-BEN. Vaše údaje rovněž sdílíme se společností Dun & Bradstreet Czech Republic, a.s., se sídlem Siemensova 2717/4, 55 00 Praha 5, která dodatečně kontroluje a posouzuje rizikovosti klientů, kteří mají zájem o investování do akcií a ETF, na základě veřejně dostupných dat (tzv. Adverse Media Check).

Pokud souhlasíte s využitím Vašich údajů pro marketingové účely

Pokud nám při návštěvě našich stránek udělíte souhlas s reklamou na webu a sociálních sítích, Vaše data budeme sdílet s reklamními nástroji 3. stran jako je Google Ireland Limited se sídlem na adrese Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irsko, Meta Platforms Ireland Limited, Merrion Road, Dublin 4, D04 × 2K5, Irsko nebo Seznam.cz, a.s., Radlická 3294/10, Smíchov, 150 00 Praha 5. Vedle souborů cookies a jiných technických identifikátorů, se může také jednat o Vaše údaje jako je mail nebo telefonní číslo, které vyplníte u nás na webu ve formulářích při registraci do marketingových akcí nebo formulářích se žádostí o zpětné zavolání. Svůj souhlas můžete kdykoliv odvolat v Nastavení cookies, které najdete v dolní části našeho webu. Zde jednoduše vypnete kategorii „Reklama na webu a sítích“ nebo zvolíte tlačítko „Pouze nezbytné“.

Při plnění zákonných požadavků

V rámci spolupráce v oblasti daní jsme povinni poskytovat příslušné informace o našich klientech Ministerstvu financí. Údaje jsou předávány na základě mezinárodních dohod ČR, nebo EU. Informace o mezinárodních dohodách jsou přístupné na www.mfcr.cz. Dále poskytujeme součinnost soudům, orgánům činným v trestním řízení, správcům daně, soudním exekutorům, finančnímu arbitrovi nebo orgánům sociálního zabezpečení. Dále můžeme sdílet osobní údaje, aby se předcházelo podvodům při platebním styku, při jejich vyšetřování a odhalování, a to v souladu se zákonem o platebním styku.

Když zpracováním Vašich osobních údajů někoho pověříme

Jde o naše dodavatele, kteří mají s námi uzavřenou smlouvu o zpracování osobních údajů. I v takovém případě jsme zodpovědní za zpracování osobních údajů. Proto vybíráme pouze takové zpracovatele, kteří nám poskytují dostatečné záruky technického a organizačního zabezpečení ochrany poskytnutých údajů Dodavateli jsou zejména poskytovatelé IT služeb, společnost spravující provoz bankomatové sítě a vydavatel karet, agentury zajišťující výzkumy, advokáti, odhadci nemovitostí pro hypotéky.

Lhůty

Po ukončení smluvního vztahu s námi dojde automaticky k omezení zpracování osobních údajů pro veškeré účely, které nevyplývají z právních předpisů. V takovém případě budeme Vaše osobní údaje uchovávat jen a jen pro plnění našich zákonných povinností a budou přístupné pouze osobám, které k tomu mají oprávnění.

Naší povinností je uchovávat osobní údaje po zákonem stanovenou dobu. Tato doba činí 10 let, a pokud využijete bankovní identitu, 15 let následujících po konci kalendářního měsíce, ve kterém došlo k ukončení smluvního vztahu s námi. Po uplynutí zákonné lhůty pro zpracování osobních údajů veškeré osobní údaje z našich systémů nevratně smažeme.

V případě, že jste se nestali naším klientem, uchováváme Vaše kontaktní údaje, které jste nám poskytli, abychom Vám mohli zavolat, ale pouze po dobu maximálně 90 dnů. Souhlas, který jste nám dali spolu s těmito kontaktními údaji, můžete samozřejmě odvolat, stačí nám poslat mail na adresu info@airbank.cz.

Pokud jste nám poskytli osobní údaje v souvislosti s Vaší žádostí o úvěr, a nakonec jsme se na smlouvě o poskytnutí úvěru nedohodli, Vaše osobní údaje uchováváme ještě rok. Jednak nám tuto povinnost ukládá zákon o spotřebitelském úvěru a jednak máme oprávněný zájem tyto údaje zpracovávat a vyhodnocovat takové žádosti o úvěr.

Kamerové záznamy z našich poboček a nahrávky z telefonních hovorů uchováváme po dobu nezbytně nutnou. V odůvodněných případech, když třeba dojde k nějakému incidentu, zpracováváme a následně předáváme kamerové záznamy příslušným orgánům veřejné moci.

Vaše práva

Nařízení o ochraně osobních údajů Vám zaručuje celou řadu práv. Pokud to jde, vyhovíme všem Vašim žádostem zdarma a v přiměřené době.

Máte právo na přístup ke svým osobním údajům a dalším souvisejícím informacím. Kdykoliv budete chtít vědět, jaké Vaše osobní údaje zpracováváme, rádi Vám to sdělíme. Stačí, když nám napíšete, a my Vám pošleme informace o účelech zpracování, kategoriích osobních údajů, plánované době zpracování, zdroji těchto údajů, případných příjemcích těchto údajů a informace o svých právech. Když se domníváte, že zpracováváme nepřesné nebo neaktuální osobní údaje, máte právo na jejich opravu nebo doplnění.

Dále nás můžete požádat o výmaz Vašich údajů. Mějte ale na paměti, že si vždy musíme ponechat ty údaje, které od nás vyžaduje zákon, a musíme je archivovat po stanovenou dobu. Někdy budeme potřebovat Vaše údaje například pro obhajobu našich práva a oprávněných zájmů.

Máte právo na omezení zpracování Vašich osobních údajů, a to zejména v marketingu. Toto právo můžete využít tak, že v internetovém bankovnictví můžete vybrat konkrétní typ služby nebo způsob, kterým budete oslovováni.

Máte rovněž právo na přenositelnost údajů. Domníváme se třeba, že ve světě bankovnictví je lepší přenést identitu do jiné banky pomocí bankovní mobility podle zákona o platebním styku. Dalším způsobem, jak přenést Vaše osobní údaje, je využití bankovní identity. Díky této službě na Vaši žádost předáme jinému subjektu údaje o Vás, které pak nemusíte složitě vypisovat.

Máte právo podat námitku proti zpracování osobních údajů, které provádíme na základě našeho oprávněného zájmu. Námitku proti přímému marketingu můžete vznést ve svém internetovém bankovnictví v části Nastavení tak, že vypnete všechny způsoby, kterými Vám můžeme posílat obchodní nabídky.

Námitku můžete podat také zprávou ze svého internetového nebo mobilního bankovnictví, poslat mailem na info@airbank.cz nebo nám ji zavolat na 515 202 202.

Je dobré vědět, že máme pověřence pro ochranu osobních údajů, který dohlíží na zpracování osobních údajů v Air Bank. Pokud máte jakýkoliv dotaz, který se týká Vaší stížnosti, nebo pokud nemáte úplně jasno ve zpracování Vašich údajů, můžete mu napsat na adresu:

Air Bank a.s.,
pověřenec pro ochranu osobních údajů, Evropská 2690/17, PSČ 160 00, Praha 6,
mail: poverenec@airbank.cz.

O vyřízení Vaší žádosti Vám dáme vědět bez zbytečného odkladu, zpravidla do jednoho měsíce od okamžiku, kdy od Vás žádost dostaneme. Tuto lhůtu můžeme v případě potřeby a s ohledem na složitost a počet žádostí prodloužit o další dva měsíce.

Také máte právo obracet se se svými podněty nebo stížnostmi na Úřad pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 727/27, 170 00 Praha 7 — Holešovice.

Další zdroje informací

Kromě výše uvedených služeb poskytujeme i další služby, u kterých své klienty informujeme zvlášť. Jde o tyto služby:

zonky.cz - Informace o zpracování osobních údajů při poskytování této služby najdete na webu zonky.cz v dokumentu Ochrana soukromí.
cvak.cz - Pro uživatele aplikace CVAK je připraven dokument Zásady ochrany osobních údajů na stránkách www.cvak.cz.
Maxima pojišťovna - Informace o zpracování osobních údajů při poskytování cestovního pojištění najdete na www.airbank.cz v dokumentu Informace o zpracování osobních údajů v cestovním pojištění.
Unity - Podrobnější informace o tom, jak pracujeme s Vašimi údaji v rámci Unity najdete v podmínkách Unity na stránkách Air Bank. Stejně tak podmínky poskytování odměn a výhod upravují zpracování Vašich údajů v souvislosti s poskytováním výhod od našich partnerů.

Tento dokument budeme pravidelně aktualizovat. Pokud v něm nenajdete odpovědi na své otázky na téma ochrany osobních údajů nebo budete chtít něco vysvětlit, zavolejte nám na 515 202 202, napište na info@airbank.cz nebo na poverenec@airbank.cz. Informace o zpracování osobních údajů Vám jsou k dispozici na našich pobočkách i na našich internetových stránkách Air Bank (www.airbank.cz).