3 ze 4 Čechů by měli problém s větším výdajem. Air Bank nyní přichází s unikátní službou, která pomůže ulevit měsíčnímu rozpočtu klientů

11. 1. 2023

Podle aktuálního průzkumu agentury IPSOS pro Air Bank se Češi nejčastěji obávají nečekaného výdaje typu opravy nefunkčního auta, naléhavé opravy v domácnosti nebo nutnosti koupit nový spotřebič. Takový výdaj by 72 % dotázaných nezvládlo vyřešit z měsíčního rozpočtu a museli by buď sáhnout do úspor (52 %), nebo si vzít půjčku (20 %). Air Bank proto přichází s novou unikátní službou, díky které budou moci její klienti v podobných situacích ulevit svému rozpočtu rozložením takové platby na tři měsíční splátky, a navíc zcela bez úroku. Na rozdíl od jiných služeb na trhu si klienti banky mohou rozložit výdaj až dva měsíce zpětně, a to bez ohledu na to, zda byl placený platební kartou, nebo převodem z účtu. Služba je dostupná v mobilní aplikaci My Air.

„Dopady současné ekonomické situace a obecně rostoucí výdaje pociťují i ti, kteří si dosud zvládali vytvářet dostatečnou finanční rezervu pro všechny případy. Nečekaný výdaj typu opravy auta nebo výměny nefunkčního spotřebiče v současné době domácnosti zatíží výrazně více, než tomu bylo v minulosti. Pro naše klienty jsme proto připravili nové řešení v podobě rozložení platby, díky kterému si mohou větší výdaj, se kterým nepočítali, jednoduše rozložit na tři části. Mohou tak ulevit svému měsíčnímu rozpočtu a s nečekanými situacemi si finančně poradit mnohem lépe,“ říká Veronika Benešová, vedoucí oddělení Doplňkové finanční služby Air Bank.

Novou službu mohou klienti využít na platby provedené platební kartou i uhrazené bankovním převodem, a to ve výši od 3 až do 30 tisíc korun. Předností nové služby je, že si klienti mohou platbu rozložit až dva měsíce zpětně po jejím provedení. Za využití služby rozložení platby si Air Bank účtuje pouze jednorázový poplatek ve výši 50 korun. Na rozdíl od běžné půjčky tak klienti neplatí vůbec žádné úroky. Jakmile klient doplatí poslední část rozložené platby, může službu v případě potřeby využít znovu.

„Platbu si u nás mohou rozložit klienti, kteří nás využívají jako hlavní banku a posílají si k nám výplatu. Jestliže potřebují vyřešit neplánovaný zásah do svého rozpočtu, sami se rozhodnou, kdy a kterou platbu si rozloží. Všechno navíc vyřeší jednoduše online na několik ťuknutí v mobilní aplikaci My Air a nemusejí nám k tomu nic dalšího dokládat,“ vysvětluje Veronika Benešová z Air Bank.

Využití služby je velmi jednoduché. Stačí, aby si klient ve své mobilní aplikaci vybral z nabízených plateb tu, kterou chce rozložit do tří splátek. Výběr platby potvrdí, a jakmile jeho žádost projde schválením, peníze se mu v plné výši ihned připíšou zpět na jeho účet. Od následujícího měsíce poté klient tuto rozloženou platbu splácí ve třech měsíčních splátkách.

Klienti mohou samozřejmě kdykoliv a zdarma předčasně splatit zbývající část rozložené platby. Využít službu mohou klienti starší 18 let, kterým na jejich běžný účet u Air Bank přijde alespoň 10 tisíc korun měsíčně během posledních tří měsíců a u nichž banka nemá pochybnosti o jejich schopnosti splácet. Služba je dostupná pouze v mobilní aplikaci My Air.

Průzkum Air Bank realizovaný agenturou IPSOS se uskutečnil formou online dotazování v prosinci 2022 na reprezentativním vzorku 525 respondentů ve věku 18 až 65 let.

Kontakt

Jana Pokorná / tisková mluvčí
Air Bank / člen skupiny PPF
Evropská 2690/17 / 160 00 Praha 6
+420 776 786 801 / E novinari@airbank.cz

Zpět na tiskové zprávy