Češi jsou otevření novým technologiím. Ověření totožnosti pomocí rozpoznání tváře by v bankovnictví uvítala pětina lidí.

Většina ale zatím stále dává přednost heslům. Zájem roste o přihlášení otiskem prstu.

Češi jsou poměrně otevření využívání nových technologií pro ověřování identity. Podle průzkumu STEM/MARK pro Air Bank vzrůstá u Čechů vedle tradičních hesel a číselných PINů i obliba přihlašování pomocí otisku prstu. A nejen to, přestože u nás zatím není možné pro vstup do bankovních aplikací využít rozpoznání tváře nebo hlasu, už dnes by právě tento způsob uvítal každý pátý Čech.

„Důvodů, proč se identifikace přes otisk prstu u Čechů setkává se stále větší oblibou, je hned několik. Zaprvé to lidem usnadňuje běžný život, je to pro ně velmi rychlý a snadný způsob přihlášení, při kterém si navíc nemusí pamatovat žádná hesla. Zadruhé na tom má nepopíratelnou zásluhu rozšíření technologií, které otisk prstu využívají. Typicky to jsou chytré mobilní telefony se zabudovanou čtečkou otisků,“ říká Tomáš Motl, vedoucí výzkumu trhu Air Bank.

V Česku se možnost přihlášení do bankovní aplikace pomocí otisku objevila teprve před necelými třemi lety a dnes tento způsob vítá už 58 % lidí. Oblíbenější je jen klasické heslo (68 %) nebo PIN (66 %). Češi mají zájem využívat i ostatní nové technologie pro ověřování identity pro vstup do internetového a mobilního bankovnictví nebo pro přihlášení k bankomatu. A to přestože tyto způsoby nejsou v České republice zatím ještě dostupné. Například skenování sítnice oka by podle svých slov uvítalo 33 % lidí, rozpoznání krevního řečiště 20 %, rozpoznání obličeje 20 % a rozpoznání hlasu 19 %. Méně oblíbenou variantou se zatím zdá být čip pod kůží, zájem o něj má 12 % lidí, z toho by si čip nechali rozhodně aplikovat jen 4 lidi ze 100.

„Podle příkladu rostoucí obliby přihlášení pomocí otisku prstu se dá proto logicky očekávat, že s tím, jak budou především mobilní telefony více využívat další způsoby identifikace uživatele, například rozpoznání obličeje, se i tento způsob stane brzy běžným standardem,“ dodává Tomáš Motl.

Například společnost Apple právě v těchto dnech uvádí na trh svůj nový chytrý telefon iPhone X, který nově nabízí uživatelům možnost odemknout telefon a přihlásit se k aplikacím právě i pomocí rozpoznání tváře (takzvané Face ID).

Výzkum Air Bank realizovaný agenturou STEM/MARK se uskutečnil formou online dotazování v květnu na reprezentativním vzorku 512 respondentů ve věku 18 až 65 let.

Kontakt
Vladimír Komjati, Jana Karasová
Air Bank / člen skupiny PPF
Evropská 2690/17 / 160 00 Praha 6
+420 606 044 990 / E novinari@airbank.cz

O společnosti Air Bank a.s.
Air Bank, člen skupiny PPF, je moderní a inovativní českou bankou 21. století s internetovým bankovnictvím nové generace a vlastní pobočkovou sítí. Klientům nabízí elegantně jednoduché služby bez absurdních poplatků. Ceník banky se vejde na jedinou stranu A4. Vizí Air Bank je být první bankou, kterou mohou mít lidé rádi. Mezi hodnoty banky patří jednoduchost, odvaha, pravdivost a přátelství.
Více informací najdete na webu www.airbank.cz.

Zpět na tiskové zprávy