Češi se během karantény přesunuli na internet. Nejvíce vzrostl zájem o online komunikaci, zábavu, nákupy a bankování

Téměř každý druhý Čech (47 %) během nouzového stavu začal častěji využívat některou z online alternativ pro komunikaci a sociální kontakt. Vyplývá to z květnového průzkumu agentury IPSOS pro Air Bank. Kvůli nejrůznějším omezením, která v Česku v posledních dvou měsících panovala, začali lidé více než obvykle využívat také aplikace spojené se zábavou (45 %) a nakupovat online (41 %). Respondenti v průzkumu rovněž uvedli, že častěji využívají i mobilní a internetové bankovnictví (39 %) nebo aplikace přinášející aktuální zprávy (39 %).

Průzkum se dále zabýval tím, do jaké míry online alternativy nahradily fyzickou návštěvu kamenných prodejen a poboček. Nejvíce lidí (36 %) odpovědělo, že jim návštěvu kamenných poboček a provozoven zcela nahradilo online bankovnictví. A například celé čtvrtině dotázaných online svět zcela vynahradil možnosti zábavy.

„Češi nahradili osobní komunikaci onlinovým řešením, ať už komunikovali přes sociální sítě, nebo si stáhli nové aplikace. I starší generace byla nucena sáhnout po komunikačním kanálu, se kterým doposud neměla příliš zkušeností. A protože lidem byla odebrána prakticky jakákoliv možnost zábavy mimo domov, maximálně využili aplikací spojených se zábavou. Nastalá situace donutila téměř polovinu lidí vyzkoušet online možnosti řešení svých potřeb, ať už se jedná o online nákup potravin, nebo správu rodinných financí,“ říká Petr Šmíd, vedoucí výzkumu trhu Air Bank.

Během nouzového stavu začali někteří lidé nově využívat také bankovní aplikace. Uvedlo to 16 % respondentů. Nejčastěji zmiňovali mobilní bankovnictví My Air pro klienty Air Bank (20 %), aplikace České spořitelny (19 %) a Komerční banky (12 %).

Výzkum Air Bank realizovaný agenturou IPSOS se uskutečnil formou online dotazování v květnu 2020 na reprezentativním vzorku 700 respondentů ve věku 16 až 60 let.

Zpět na tiskové zprávy