Nedávejte z ruky pas ani občanku, nikdy nevíte, jestli je dostanete zpátky. A před odjezdem si radši udělejte jejich kopie, které si vezmete s sebou.
Nepodepisujte nic, čemu nerozumíte. Pokud vás k tomu někdo nebo něco donutí, vždy k podpisu dopište, že textu nerozumíte. Klidně česky nebo anglicky.
Když vám někdo způsobí škodu, určitě si na něj vezměte kontakt. Zároveň si zkuste obstarat svědecké výpovědi. A pokud myslíte, že to věci pomůže, nebojte se zavolat policii.
Před cestou si pečlivě přečtěte pojistné podmínky, ať víte, na co jste pojištění.
Pokud nebudete potřebovat pomoc hned na místě a budete chtít jenom něco zpětně proplatit, můžeme to v klidu vyřešit po mailu, až se vrátíte.
Když vás skolí nemoc nebo úraz
Potřebujete okamžitě ošetřit nebo vyšetřit, protože za chvíli už by mohlo být pozdě? Bez obav si zavolejte záchranku. Zároveň se ale ozvěte asistenční službě, ať o tom ví. Obojí samozřejmě může udělat někdo za vás, když se na to zrovna necítíte.
Stalo se vám něco, co se obejde bez sanitky, ale možná by se na to měl podívat doktor? Třeba jste se strašně spálili na slunci nebo vás bolí v krku? Ozvěte se asistenční službě, dohodne se s vámi co a jak.
Asistenční služba se vás bude ptát na pár věcí, zkuste si jich co nejvíc připravit dopředu:
Číslo pojištění. To najdete na své kartičce pojištění.
Místo a čas. Kde a kdy se vám něco stalo a kde jste teď. Samozřejmě co nejpřesněji.
Popis události nebo nemoci. Tedy jak k úrazu došlo nebo jak se cítíte.
Kontaktní osoba. Možná jste to vy, možná někdo, kdo se o vás stará. Každopádně si připravte telefonní číslo, na kterém bude kontaktní osoba k zastižení.
Jste po ošetření, ale vypadá to, že vás čekají nějaká další vyšetření nebo zákroky? Proberte to s asistenční službou. Připravte si k tomu lékařskou zprávu z prvního ošetření, určitě se vás budou ptát, jak dopadlo.
Pokud po vás budou chtít rovnou zaplatit náklady za ošetření nebo léky, vždy si vyžádejte lékařskou zprávu, vyúčtování a příjmový doklad.
Když se vám stane něco se zavazadly
Zkuste si obstarat policejní protokol a potvrzení od dopravce. Nebo aspoň jedno z toho.
Pokud to jde, podrobně nafoťte, co přesně se stalo.
Připravte si účtenky nebo doklady za všechno, co budete chtít proplatit.
Pokud něco provedete vy
Na místě nikomu nic neplaťte. Poškozeného vždy odkažte na asistenční službu, která se s ním vypořádá. Kontaktní údaje jsou AXA Assistance, Hvězdova 1689/2a, Praha 4, PSČ 140 62. Telefon: +420 226 216 023, e-mail: airbank.pojisteni@axa-assistance.cz.
Ještě na místě sepište s poškozeným stručný záznam nehody, včetně kontaktů na případné svědky. Pokud se nebudete schopní dohodnout, co a jak se vlastně stalo, rovnou zavolejte policii, ať věc vyšetří.
Nepodepisujte nic, čemu nerozumíte. Pokud vás k tomu dotlačí protistrana nebo policie, vždy k podpisu dopište, že textu nerozumíte. Klidně česky nebo anglicky.
Pokud to jde, podrobně nafoťte, co přesně se stalo.
Co nejdříve po návratu nám nahlaste, co se stalo, i písemně. Použijte k tomu formulář pro hlášení škodní události, který najdete u nás na webu v sekci Formuláře.