Hlášení pojistné události pojištění půjčky a výplata pojistného plnění

Pojďme si říct, jak nahlásit pojistnou událost a co k tomu budete potřebovat.

Pojistnou událost nahlásíte přes on-line portál pojišťovny, který vás provede celou pojistnou událostí.

Kdo může hlásit pojistnou událost

  • Vy, jakožto náš klient nebo vámi zmocněná osoba.
  • V případě úmrtí klienta mohou pojistnou událost nahlásit pozůstalí.

Někdy se může stát, že se o pojistné události dozvíme přímo od pojišťovny, a to pokud jste pojištěný i jinde než u nás a pojistnou událost hlásíte přímo pojišťovně.

Kdo a kdy dostane pojistné plnění

Vyřešení a následná výplata pojistného plnění trvá maximálně 9 pracovních dnů od nahlášení a dodání všech potřebných dokumentů. Délku procesu ovlivňuje i vaše součinnost při dokládání potřebných podkladů a vaše aktivita v následných vyšetření.

Pokud máte na pojistné plnění nárok, vyplácí ho pojišťovna na vnitřní účet banky, ze kterého je převedeno buď na úvěrový účet, pokud jste zde v prodlení nebo na váš běžný účet, pokud máte všechny splátky půjčky řádně uhrazené.

DOKLADY POTŘEBNÉ K ŠETŘENÍ POJISTNÉ UDÁLOSTI

Před nahlášením pojistné události byste měli mít k dispozici sadu dokumentů, které pojišťovna potřebuje k tomu, aby mohla událost vyřešit. Pokud máte v ruce jen některé z požadovaných dokumentů, nahlášení to nebrání a pojišťovna si o zbývající dokumenty řekne.

Pracovní neschopnost a hospitalizace:

  • Formulář oznámení škodní události a lékařský dotazník vyplněný ošetřujícím lékařem.
  • Potvrzení o dočasné pracovní neschopnosti, případně jiné potvrzení od lékaře, pokud jste OSVČ.
  • Pokud došlo k hospitalizaci, propouštěcí zpráva z nemocnice (kopie s čitelnou adresou lékaře).

Ztráta zaměstnání:

  • Kopie ukončované pracovní smlouvy včetně všech podepsaných dodatků k pracovní smlouvě.
  • Kopie dokladu o rozvázání pracovního poměru (výpověď z pracovního poměru, dohoda o ukončení pracovního poměru z organizačních důvodů).
  • Kopie potvrzení, že jste veden v evidenci úřadu práce jako uchazeč o zaměstnání (toto potvrzení vystaví úřad práce na vaši žádost).

Ošetřování člena rodiny:

  • Formulář oznámení škodní události a lékařský dotazník vyplněný ošetřujícím lékařem.
  • Kopie rozhodnutí ošetřujícího lékaře ošetřovaného o vzniku nebo trvání potřeby dlouhodobé péče.
  • V případě dlouhodobé péče kopie rozhodnutí krajské pobočky Úřadu práce ve věci žádosti o příspěvek na péči.
  • Potvrzení zaměstnavatele o čerpání pracovního volna nebo kopie zápočtového listu a potvrzení zaměstnavatele o skončení pracovního poměru z důvodu ošetřování, nebo v případě osoby doposud samostatně výdělečně činné doklad o zrušení živnosti vydaný živnostenským úřadem.
  • Doklad prokazující vztah ošetřovatele k ošetřovanému členu rodiny.
  • Souhlas ošetřovaného člena rodiny se zpracováním údajů o jeho zdravotním stavu pro účely šetření pojistné události a výplaty pojistného plnění.

Invalidita 2. nebo 3. stupně / přiznání mimořádných výhod ZTP/P:

  • Kopie Posudku o invaliditě vydaného Okresní správou sociálního zabezpečení s vyznačeným dnem vzniku invalidity III. stupně.

Úmrtí:

  • Kopie úmrtního listu pojištěného.
  • Lékařem vyplněný List o prohlídce mrtvého (kopie s čitelnou adresou lékaře).
  • Pokud byla provedena soudní pitva, pitevní zpráva (kopie s čitelnou adresou lékaře).
  • Jestli nějaká existuje, pak i policejní zpráva.

Veškeré náklady na lékařské zprávy nebo další případná vyšetření, které si pojišťovna vyžádá, vám plně uhradí pojišťovna. Stačí jí jen odeslat doklady o zaplacení.

Poradna