Pojistnou událost nahlásíte přes on-line portál pojišťovny, který vás provede celou pojistnou událostí.
Kdo může hlásit pojistnou událost
- Vy, jakožto náš klient nebo vámi zmocněná osoba.
- V případě úmrtí klienta mohou pojistnou událost nahlásit pozůstalí.
Někdy se může stát, že se o pojistné události dozvíme přímo od pojišťovny, a to pokud jste pojištěný i jinde než u nás a pojistnou událost hlásíte přímo pojišťovně.
Kdo a kdy dostane pojistné plnění
Vyřešení a následná výplata pojistného plnění trvá maximálně 9 pracovních dnů od nahlášení a dodání všech potřebných dokumentů. Délku procesu ovlivňuje i vaše součinnost při dokládání potřebných podkladů a vaše aktivita v následných vyšetření.
Pokud máte na pojistné plnění nárok, vyplácí ho pojišťovna na vnitřní účet banky, ze kterého je převedeno buď na úvěrový účet, pokud jste zde v prodlení nebo na váš běžný účet, pokud máte všechny splátky půjčky řádně uhrazené.
DOKLADY POTŘEBNÉ K ŠETŘENÍ POJISTNÉ UDÁLOSTI
Před nahlášením pojistné události byste měli mít k dispozici sadu dokumentů, které pojišťovna potřebuje k tomu, aby mohla událost vyřešit. Pokud máte v ruce jen některé z požadovaných dokumentů, nahlášení to nebrání a pojišťovna si o zbývající dokumenty řekne.
Pracovní neschopnost a hospitalizace:
- Formulář oznámení škodní události a lékařský dotazník vyplněný ošetřujícím lékařem.
- Potvrzení o dočasné pracovní neschopnosti, případně jiné potvrzení od lékaře, pokud jste OSVČ.
- Pokud došlo k hospitalizaci, propouštěcí zpráva z nemocnice (kopie s čitelnou adresou lékaře).
Ztráta zaměstnání:
- Kopie ukončované pracovní smlouvy včetně všech podepsaných dodatků k pracovní smlouvě.
- Kopie dokladu o rozvázání pracovního poměru (výpověď z pracovního poměru, dohoda o ukončení pracovního poměru z organizačních důvodů).
- Kopie potvrzení, že jste veden v evidenci úřadu práce jako uchazeč o zaměstnání (toto potvrzení vystaví úřad práce na vaši žádost).
Ošetřování člena rodiny:
- Formulář oznámení škodní události a lékařský dotazník vyplněný ošetřujícím lékařem.
- Kopie rozhodnutí ošetřujícího lékaře ošetřovaného o vzniku nebo trvání potřeby dlouhodobé péče.
- V případě dlouhodobé péče kopie rozhodnutí krajské pobočky Úřadu práce ve věci žádosti o příspěvek na péči.
- Potvrzení zaměstnavatele o čerpání pracovního volna nebo kopie zápočtového listu a potvrzení zaměstnavatele o skončení pracovního poměru z důvodu ošetřování, nebo v případě osoby doposud samostatně výdělečně činné doklad o zrušení živnosti vydaný živnostenským úřadem.
- Doklad prokazující vztah ošetřovatele k ošetřovanému členu rodiny.
- Souhlas ošetřovaného člena rodiny se zpracováním údajů o jeho zdravotním stavu pro účely šetření pojistné události a výplaty pojistného plnění.
Invalidita 2. nebo 3. stupně / přiznání mimořádných výhod ZTP/P:
- Kopie Posudku o invaliditě vydaného Okresní správou sociálního zabezpečení s vyznačeným dnem vzniku invalidity III. stupně.
Úmrtí:
- Kopie úmrtního listu pojištěného.
- Lékařem vyplněný List o prohlídce mrtvého (kopie s čitelnou adresou lékaře).
- Pokud byla provedena soudní pitva, pitevní zpráva (kopie s čitelnou adresou lékaře).
- Jestli nějaká existuje, pak i policejní zpráva.
Veškeré náklady na lékařské zprávy nebo další případná vyšetření, které si pojišťovna vyžádá, vám plně uhradí pojišťovna. Stačí jí jen odeslat doklady o zaplacení.