Pojistnou událost nahlásíte přes on-line portál pojišťovny, který vás provede celou pojistnou událostí.
Kdo může hlásit pojistnou událost?
- vy, jakožto náš klient nebo vámi zmocněná osoba
- v případě úmrtí klienta mohou pojistnou událost nahlásit pozůstalí
Někdy se může stát, že se o pojistné události dozvíme přímo od pojišťovny, a to pokud jste pojištěný i jinde než u nás a pojistnou událost hlásíte přímo pojišťovně.
Kdo a kdy dostane pojistné plnění?
Vyřešení a následná výplata pojistného plnění trvá maximálně 9 pracovních dnů od nahlášení a dodání všech potřebných dokumentů. Délku procesu ovlivňuje i vaše součinnost při dokládání potřebných podkladů a vaše aktivita v následných vyšetření.
Pokud máte na pojistné plnění nárok, vyplácí ho pojišťovna na vnitřní účet banky, ze kterého je převedeno buď na úvěrový účet, pokud jste zde v prodlení nebo na váš běžný účet, pokud máte všechny splátky půjčky řádně uhrazené.
DOKLADY POTŘEBNÉ K ŠETŘENÍ POJISTNÉ UDÁLOSTI
Před nahlášením pojistné události byste měli mít k dispozici sadu dokumentů, které pojišťovna potřebuje k tomu, aby mohla událost vyřešit. Pokud máte v ruce jen některé z požadovaných dokumentů, nahlášení to nebrání a pojišťovna si o zbývající dokumenty řekne.
Pracovní neschopnost a hospitalizace:
- formulář oznámení škodní události a lékařský dotazník vyplněný ošetřujícím lékařem
- potvrzení o dočasné pracovní neschopnosti, případně jiné potvrzení od lékaře, pokud jste OSVČ
- pokud došlo k hospitalizaci, propouštěcí zpráva z nemocnice (kopie s čitelnou adresou lékaře)
Ztráta zaměstnání:
- kopie ukončované pracovní smlouvy včetně všech podepsaných dodatků k pracovní smlouvě
- kopie dokladu o rozvázání pracovního poměru (výpověď z pracovního poměru, dohoda o ukončení pracovního poměru z organizačních důvodů)
- kopie potvrzení, že jste veden v evidenci úřadu práce jako uchazeč o zaměstnání (toto potvrzení vystaví úřad práce na vaši žádost)
Ošetřování člena rodiny:
- formulář oznámení škodní události a lékařský dotazník vyplněný ošetřujícím lékařem
- kopie rozhodnutí ošetřujícího lékaře ošetřovaného o vzniku nebo trvání potřeby dlouhodobé péče
- v případě dlouhodobé péče kopie rozhodnutí krajské pobočky Úřadu práce ve věci žádosti o příspěvek na péči
- potvrzení zaměstnavatele o čerpání pracovního volna nebo kopie zápočtového listu a potvrzení zaměstnavatele o skončení pracovního poměru z důvodu ošetřování, nebo v případě osoby doposud samostatně výdělečně činné doklad o zrušení živnosti vydaný živnostenským úřadem
- doklad prokazující vztah ošetřovatele k ošetřovanému členu rodiny
- souhlas ošetřovaného člena rodiny se zpracováním údajů o jeho zdravotním stavu pro účely šetření pojistné události a výplaty pojistného plnění
Invalidita 2. nebo 3. stupně / přiznání mimořádných výhod ZTP/P:
- kopie „Posudku o invaliditě“ vydaného Okresní správou sociálního zabezpečení s vyznačeným dnem vzniku invalidity III. stupně
Úmrtí:
- kopie úmrtního listu pojištěného
- lékařem vyplněný „List o prohlídce mrtvého“ (kopie s čitelnou adresou lékaře)
- pokud byla provedena soudní pitva, pitevní zpráva (kopie s čitelnou adresou lékaře)
- jestli nějaká existuje, pak i policejní zpráva
Veškeré náklady na lékařské zprávy nebo další případná vyšetření, které si pojišťovna vyžádá, vám plně uhradí pojišťovna. Stačí jí jen odeslat doklady o zaplacení.