Hlášení pojistné události pojištění půjčky a výplata pojistného plnění

Pojistnou událost nahlásíte přes on-line portál pojišťovny, který vás provede celou pojistnou událostí.

Kdo může hlásit pojistnou událost?

  • vy, jakožto náš klient nebo vámi zmocněná osoba
  • v případě úmrtí klienta mohou pojistnou událost nahlásit pozůstalí

Někdy se může stát, že se o pojistné události dozvíme přímo od pojišťovny, a to pokud jste pojištěný i jinde než u nás a pojistnou událost hlásíte přímo pojišťovně.

Kdo a kdy dostane pojistné plnění?

Vyřešení a následná výplata pojistného plnění trvá maximálně 9 pracovních dnů od nahlášení a dodání všech potřebných dokumentů. Délku procesu ovlivňuje i vaše součinnost při dokládání potřebných podkladů a vaše aktivita v následných vyšetření.

Pokud máte na pojistné plnění nárok, vyplácí ho pojišťovna na vnitřní účet banky, ze kterého je převedeno buď na úvěrový účet, pokud jste zde v prodlení nebo na váš běžný účet, pokud máte všechny splátky půjčky řádně uhrazené.

DOKLADY POTŘEBNÉ K ŠETŘENÍ POJISTNÉ UDÁLOSTI

Před nahlášením pojistné události byste měli mít k dispozici sadu dokumentů, které pojišťovna potřebuje k tomu, aby mohla událost vyřešit. Pokud máte v ruce jen některé z požadovaných dokumentů, nahlášení to nebrání a pojišťovna si o zbývající dokumenty řekne.

Pracovní neschopnost a hospitalizace:

  • formulář oznámení škodní události a lékařský dotazník vyplněný ošetřujícím lékařem
  • potvrzení o dočasné pracovní neschopnosti, případně jiné potvrzení od lékaře, pokud jste OSVČ
  • pokud došlo k hospitalizaci, propouštěcí zpráva z nemocnice (kopie s čitelnou adresou lékaře)

Ztráta zaměstnání:

  • kopie ukončované pracovní smlouvy včetně všech podepsaných dodatků k pracovní smlouvě
  • kopie dokladu o rozvázání pracovního poměru (výpověď z pracovního poměru, dohoda o ukončení pracovního poměru z organizačních důvodů)
  • kopie potvrzení, že jste veden v evidenci úřadu práce jako uchazeč o zaměstnání (toto potvrzení vystaví úřad práce na vaši žádost)

Ošetřování člena rodiny:

  • formulář oznámení škodní události a lékařský dotazník vyplněný ošetřujícím lékařem
  • kopie rozhodnutí ošetřujícího lékaře ošetřovaného o vzniku nebo trvání potřeby dlouhodobé péče
  • v případě dlouhodobé péče kopie rozhodnutí krajské pobočky Úřadu práce ve věci žádosti o příspěvek na péči
  • potvrzení zaměstnavatele o čerpání pracovního volna nebo kopie zápočtového listu a potvrzení zaměstnavatele o skončení pracovního poměru z důvodu ošetřování, nebo v případě osoby doposud samostatně výdělečně činné doklad o zrušení živnosti vydaný živnostenským úřadem
  • doklad prokazující vztah ošetřovatele k ošetřovanému členu rodiny
  • souhlas ošetřovaného člena rodiny se zpracováním údajů o jeho zdravotním stavu pro účely šetření pojistné události a výplaty pojistného plnění

Invalidita 2. nebo 3. stupně / přiznání mimořádných výhod ZTP/P:

  • kopie „Posudku o invaliditě“ vydaného Okresní správou sociálního zabezpečení s vyznačeným dnem vzniku invalidity III. stupně

Úmrtí:

  • kopie úmrtního listu pojištěného
  • lékařem vyplněný „List o prohlídce mrtvého“ (kopie s čitelnou adresou lékaře)
  • pokud byla provedena soudní pitva, pitevní zpráva (kopie s čitelnou adresou lékaře)
  • jestli nějaká existuje, pak i policejní zpráva

Veškeré náklady na lékařské zprávy nebo další případná vyšetření, které si pojišťovna vyžádá, vám plně uhradí pojišťovna. Stačí jí jen odeslat doklady o zaplacení.

Poradna