Platební karta k účtu pro dítě
Kartu pro dítě vyřídíte během chvilky ze svého bankovnictví.
Kartu pro dítě vyřídíte během chvilky ze svého bankovnictví.
Dítě může mít k účtu pro dítě zdarma vlastní platební kartu nebo nálepku, se kterou pak může platit třeba za svačinu ve škole nebo na výletě s kamarády.
O kartu je možné si zažádat v rámci žádosti o účet pro dítě nebo také v mobilní aplikaci, kde na detailu účtu pro dítě ťuknete na tlačítko Karta k účtu.
V mobilní aplikaci můžete k účtu pro dítě požádat o jednu platební kartu nebo nálepku. Pokud budete chtít přidat další, uděláte to pouze v internetovém bankovnictví nebo vám s tím pomůžou kolegové na pobočce.
S kartou může dítě utratit pouze tolik, kolik mu na účet dáte peněz, a ani o haléř více. Navíc limity karty máte v ruce jen vy. Dítěti můžete nastavit limity podle tohoto návodu v Poradně.
PIN dorazí poštou chvíli po tom, co dorazí karta nebo si ho dítě může zobrazit ve své mobilní aplikaci. Tam ťukne na Účet na placení a poté zvolí Karta k mému účtu. Otevře si detail karty a pod jejím obrázkem uvidí možnost Ukázat PIN. V mobilní aplikaci rodiče zobrazit nelze.
Dítě si kartu aktivuje samo ve své mobilní aplikaci v části Menu / Platby a karty / Karty a nálepky. U vybrané karty ťukne na tlačítko Aktivovat kartu. Pro aktivaci i bezkontaktního placení je potřeba kartu při první platbě nebo výběru zasunout do terminálu a zadat PIN.
Nemějte obavy, když dítě kartu ztratí nebo mu ji někdo ukradne, stačí ji zablokovat. Kartu zablokujete snadno v mobilní aplikaci. Na Chytrém přehledu v části Účty pro děti ťuknete na účet. Poté zvolíte Karta k účtu a Zamknout kartu.
Pokud zrovna nemáte přístup k internetu, můžete nám kdykoliv zavolat a kolegové vám s blokací karty pomůžou na čísle +420 547 134 134.
Jestli ztracenou kartu nemůžete najít, dítěti můžete požádat o náhradní kartu. To jednoduše uděláte v internetovém bankovnictví. Mobilní aplikace tuto možnost zatím neumí.