Už dva roky musí tuzemské banky umožňovat klientům změnu banky prostřednictvím procesu nazvaného bankovní mobilita. Klient si tak na pobočce nové banky zařídí zrušení účtu u původní banky a také může požádat o přenastavení platebních příkazů. Air Bank svým klientům nově umožňuje, aby si převedení účtu z jiné banky zařídili kompletně i online, přímo v internetovém bankovnictví.
Mobilita je v Česku pro banky povinná od 1. března 2017 jako součást novely zákona o platebním styku. Některé banky ji ale umožňovaly i dříve v rámci takzvaného Kodexu mobility. Například Air Bank nabízí mobilitu už od svého startu v listopadu 2011. Za tu dobu do Air Bank přes mobilitu přišlo téměř 131 000 klientů. Nově Air Bank umožňuje přechod z jedné banky do druhé také pomocí online mobility, při které i podpis žádosti o převedení účtu probíhá v internetovém bankovnictví.
„Pro klienta je přechod z jedné banky do druhé pomocí bankovní mobility velkým zjednodušením, protože kvůli zrušení účtu nemusí svou původní banku vůbec kontaktovat. Nová banka se o převod účtu postará za něj, a když si to klient přeje, přenastaví mu i jeho platební příkazy. Online mobilita navíc přináší ještě větší úsporu času, protože převod účtu z původní banky klient zařídí jednoduše ve svém internetovém bankovnictví a kvůli podpisu žádosti nemusí chodit na pobočku,“ říká Filip Zavřel, vedoucí Oddělení každodenních služeb Air Bank.
Prostřednictvím mobility přicházejí k Air Bank nejčastěji klienti velkých tradičních bank, jako jsou Česká spořitelna, ČSOB a Komerční banka.