Air Bank nově umožňuje online bankovní mobilitu. Kvůli převedení účtu už klienti nemusí jít na pobočku

Už dva roky musí tuzemské banky umožňovat klientům změnu banky prostřednictvím procesu nazvaného bankovní mobilita. Klient si tak na pobočce nové banky zařídí zrušení účtu u původní banky a také může požádat o přenastavení platebních příkazů. Air Bank svým klientům nově umožňuje, aby si převedení účtu z jiné banky zařídili kompletně i online, přímo v internetovém bankovnictví.

Mobilita je v Česku pro banky povinná od 1. března 2017 jako součást novely zákona o platebním styku. Některé banky ji ale umožňovaly i dříve v rámci takzvaného Kodexu mobility. Například Air Bank nabízí mobilitu už od svého startu v listopadu 2011. Za tu dobu do Air Bank přes mobilitu přišlo téměř 131 000 klientů. Nově Air Bank umožňuje přechod z jedné banky do druhé také pomocí online mobility, při které i podpis žádosti o převedení účtu probíhá v internetovém bankovnictví.

„Pro klienta je přechod z jedné banky do druhé pomocí bankovní mobility velkým zjednodušením, protože kvůli zrušení účtu nemusí svou původní banku vůbec kontaktovat. Nová banka se o převod účtu postará za něj, a když si to klient přeje, přenastaví mu i jeho platební příkazy. Online mobilita navíc přináší ještě větší úsporu času, protože převod účtu z původní banky klient zařídí jednoduše ve svém internetovém bankovnictví a kvůli podpisu žádosti nemusí chodit na pobočku,“ říká Filip Zavřel, vedoucí Oddělení každodenních služeb Air Bank.

Prostřednictvím mobility přicházejí k Air Bank nejčastěji klienti velkých tradičních bank, jako jsou Česká spořitelna, ČSOB a Komerční banka.

Zpět na tiskové zprávy