Air Bank spouští bankovní identitu. Klientům pomůže ulehčit komunikaci s úřady

18. 3. 2021

Air Bank dnes spustila bankovní identitu. Klienti banky se tak díky elektronickému ověření identity budou moci přihlašovat do systému veřejné správy anebo k některým službám soukromých firem. A to stejně snadno, jako se přihlašují do svého internetového bankovnictví. Bankovní identitu mohou klienti využívat zdarma.

„Bankovní identita je opravdu významný krok k zjednodušení každodenního života. Není totiž úplně podstatné, jaké služby je možné přes bankovní identitu využívat nyní, ale to, jaký přínos přinese služba občanům České republiky v dalších měsících a letech. Zkušenosti ze zahraničí a obrovské množství klientů, kteří už nyní mají nainstalované aplikace bank nebo využívají internetové bankovnictví, jsou tím nejlepším základem, aby byla služba v Česku úspěšná,“ říká Filip Zavřel, vedoucí oddělení Každodenní finanční služby Air Bank.

Služby veřejné správy, které jsou už nyní zpřístupněné přes bankovní identitu, jsou zveřejněny na těchto webových stránkách: https://info.eidentita.cz/sep/. Jejich seznam je postupně aktualizován a doplňován. Už dnes je například možné získat přes bankovní identitu přístup k Portálu občana (výpis bodového hodnocení řidiče, výpis z rejstříku trestů aj.), k portálům měst a obcí a dalších úřadů včetně portálu Moje daně nebo aplikace eRecept. Přes bankovní identitu se budou moci občané také přihlásit k vyplnění dotazníku pro Sčítání 2021 (sčítání lidí, domů a bytů).

Využívání bankovní identity je pro klienty banky dobrovolné. Bankovní identita je zabezpečená stejně jako internetové bankovnictví — stejnými technologiemi a stejnými bezpečnostními prvky. Klienti se také nemusí bát, že by o nich banka v případě využití identity věděla víc informací, než je nutné ze zákona. Při přihlašování klienta k Portálu občana totiž banka pouze ověřuje totožnost klienta a nemá přístup k žádným dalším informacím.

Spuštění bankovní identity pro klienty Air Bank je postupné, stejně jako tomu bylo a bude u ostatních bank, které bankovní identitu spustily nebo ji v budoucnu spustí. Nejprve je totiž nutné, aby na straně státu proběhl proces ztotožnění elektronické identity klienta s jeho totožností jako občana v základních registrech. Někteří klienti Air Bank tak budou moci bankovní identitu využívat už během několika dní, někteří až za několik týdnů. Pokud má ale klient zájem bankovní identitu využívat co nejdříve, Air Bank mu to umožní. Stačí, aby v internetovém bankovnictví nebo mobilní aplikaci My Air tento zájem projevil stisknutím jednoho tlačítka. Banka pak tohoto klienta upřednostní v pořadí, aby k jeho ztotožnění došlo mezi prvními.

Kontakt

Jana Pokorná / tisková mluvčí
Air Bank / člen skupiny PPF
Evropská 2690/17 / 160 00 Praha 6
T +420 776 786 801 / E novinari@airbank.cz

Zpět na tiskové zprávy