Skupina Air Bank vykázala za první půlku roku 2025 zisk téměř 1,9 miliardy korun. V objemu nově poskytnutých nezajištěných spotřebitelských úvěrů je stále lídrem trhu s více než třetinovým podílem.

Shrnutí • Skupina Air Bank dosáhla v prvním pololetí roku 2025 čistého zisku 1,893 miliardy korun a rentability vlastního kapitálu ve výši 25,3 %. • Během prvního pololetí roku 2025 se Skupině podařilo zvýšit počet klientů o 6 % na 1,9 milionu. • Úvěrové portfolio skupiny Air Bank vzrostlo za první pololetí roku 2025 o 8,5 % na téměř 119 miliard korun. To zahrnuje i růst portfolia dceřiných společností Home Credit Česká a Slovenská republika o 4 %. • Květen byl rekordní z hlediska nového objemu půjček Air Bank (2,4 miliardy korun) i platformy Zonky (702 milionů korun). • Air Bank dále posilovala v investičních produktech, přes 176 tisíc klientů „investorů“ zatím pomocí některého z investičních produktů investovalo téměř 14 miliard korun. • Mobilní aplikace banky denně obslouží 470 tisíc klientů, v červnu zvládla rekordních 648 tisíc bezhotovostních plateb. • V oblasti hypoték banka i nadále atakuje hranici nového objemu 1 miliardy korun měsíčně.

Výnosy skupiny Air Bank, zahrnující banku Air Bank a.s. a její dceřiné společnosti Home Credit a.s. a Home Credit Slovakia, a.s., meziročně vzrostly o 21 %. Skupina tak vykázala za první polovinu roku 2025 konsolidovaný čistý zisk ve výši 1,893 miliardy korun, což je o 45 % více než za stejné období loňského roku a odpovídá návratnosti vlastního kapitálu ve výši 25,3 %.

Jako skupina dobře pokrýváme různé segmenty a potřeby klientů, jen za poslední dva roky se jich k nám přidalo více než půl milionu. Společná je nám snaha poskytovat služby s nejvyšší možnou uživatelskou přívětivostí a maximálně digitalizované,“ říká Michal Strcula, předseda představenstva Air Bank a.s.

Samotné Air Bank i nadále rekordně roste počet klientů, za první pololetí roku 2025 jich přibylo skoro 100 000. Zároveň platí, že dvě třetiny nových klientů si zakládají účet přímo prostřednictvím mobilní aplikace, která je tak primárním akvizičním i komunikačním kanálem pro klienty napříč věkovým spektrem. „Systematicky jdeme za naším cílem být jednou z největších retailových bank v Česku. Rosteme v úvěrech, rozšiřujeme nabídku služeb v investování, posilujeme v hypotékách i v účtech pro podnikatele. To, že si nás jako svou banku každý měsíc zvolí víc než patnáct tisíc nových klientů, je pro nás jasný signál, že bankovnictví dělané jednoduše, férově a digitálně je služba, kterou lidé preferují. Stále proto investujeme do technologií a kvalitních lidí, protože právě to nám pomáhá stavět moderní digitální banku pro všechny,“ dodává Michal Strcula.

První pololetí Home Creditu ve znamení růstu

Společnosti Home Credit Česká a Slovenská republika v prvním pololetí 2025 profinancovaly nové úvěry v objemu o 14 % vyšším než ve stejném období roku 2024 a portfolio úvěrů poskytnutých klientům tak od počátku roku narostlo o téměř 1,3 miliardy korun, což znamená 4% nárůst. Klientská báze od začátku roku 2025 také zaznamenala nárůst, zvýšila se o 1 % a přesáhla 376 tisíc klientů. Velmi dobré výsledky vykazuje i mobilní aplikace společnosti, kde v první polovině roku 2025 i díky novince v podobě nativního sjednávání Flexibilní půjčky přímo v aplikaci vzrostl počet jejích aktivních uživatelů o 6 % na více než 244 tisíc. Meziročně nárůst aktivních uživatelů aplikace dosáhl 32 %.

Ilustrace: Skupina Air Bank vykázala za první půlku roku 2025 zisk téměř 1,9 miliardy korun. V objemu nově poskytnutých nezajištěných spotřebitelských úvěrů je stále lídrem trhu s více než třetinovým podílem.

Kontakt

Alžběta Honsová / tisková mluvčí Air Bank

Air Bank / člen skupiny PPF

Evropská 2690/17 / 160 00 Praha 6

+420 602 228 199 / E novinari@airbank.cz

Zpět na tiskové zprávy