Co se špatně odeslanou platbou?

Nejdříve se hodí vědět, že pokud to banka příjemce umožňuje, zadaná platba se automaticky nastaví jako okamžitá. Taková platba tedy odejde ihned, není možné ji zrušit. Další možností je, že platba z vašeho účtu ještě neodešla.

Pokud platba z vašeho účtu neodešla, můžete ji zrušit:

V internetovém bankovnictví
nebo v mobilní aplikaci

Placení / Nezpracované / Budoucí úhrady

Menu / Služby / Běžné účty - Hledat

nebo

Menu / Služby / Spořicí účty – Všechny provedené platby - Hledat

Otevřete detail platby a vyberete její zrušení.

Ve vyhledávání pak zvolíte stav Budoucí.

Na vybrané platbě ťuknete na tři tečky v horním rohu obrazovky a zvolíte její zrušení.

Pokud ale platba z vašeho účtu už odešla, není možné ji jakkoliv upravit ani zastavit. Co tedy dělat, když zjistíte, že se platba nevydala správným směrem? Je vždy potřeba počkat 4 pracovní dny. Když totiž pošlete peníze na neexistující účet, právě do 4 pracovních dnů se vrátí.

Když se vám po této lhůtě peníze na účet nevrátí, obraťte se na nás prosím zprávou z internetového bankovnictví. Do té nám napište detaily platby, tedy částku, číslo účtu příjemce a datum. My na základě takové zprávy pošleme do banky příjemce výzvu k navrácení peněz, sami ho k vrácení přinutit nedokážeme. Jestli si nejste jistí jak nám zprávu poslat, tak se podívejte do tohoto návodu.

Výzvy můžeme poslat dvě vždy s rozestupem 14 dní. Pokud by se peníze ani tak nevrátily, můžeme banku požádat o identifikační údaje majitele účtu. S těmi se poté můžete obrátit na policii.

Platbu jsem poslal na účet vedený u vaší banky

V případě, že jste našim klientem, postup bude stejný, jako v případě zaslání platby na jakýkoliv jiný účet. Pokud se platba nevrátí, pošlete nám potřebné údaje zprávou ze svého internetového bankovnictví a my příjemci platby zašleme výzvu k navrácení.

Pokud jste platbu posílali z účtu jiné banky, obraťte se na ni. Ta nám pak bude moci poslat výzvu, kterou příjemci předáme. Je důležité říct, že platbu může navrátit jen její příjemce.

A co když máte podezření, že příjemce platby je podvodník?

Jestli jste zadali správné číslo účtu, ale máte podezření, že se jedná o podvodné jednání příjemce platby, obraťte se prosím na policii. Banka vám totiž nedá identifikační údaje příjemce, když neprokážete, že se jedná o omylem zaslanou platbu.

Pokud budete potřebovat pro policii potvrzení o platbě, vystavíte si ho podle návodu Potvrzení o platbě.

Co by se vám mohlo hodit

Mohlo by vás také zajímat, co dělat se špatně odeslanou platbou do zahraničí.

Poradna