Platbu na kontakt pošlete jednoduše z mobilní aplikace. I bez registrace. Platit takhle můžete každému, má to jen tři podmínky:
Pokud chcete, aby ostatní mohli posílat peníze vám, mrkněte do Registrace do plateb na kontakt.
Platbu na telefonní číslo začnete stejně jako každou jinou. Stačí třeba klepnout na velké zelené tlačítko Zaplatit v Chytrém přehledu. Pak si jen nahoře přeťuknete na novou záložku Na kontakt a můžete se do toho pustit.
Nejrychlejší je vybrat si, komu chcete peníze poslat, přímo ze svých kontaktů. Jen nezapomeňte, že na to je potřeba dát aplikaci ke kontaktům přístup. Pokud jste to neudělali při registraci, stačí ťuknout na Menu / Nastavení a banka / Nastavení — Platby — Platba na kontakt — Nastavit. Zároveň pak díky tomu rovnou uvidíte, která čísla už jsou do služby zaregistrovaná a která ne. Těm prvním můžete platit přes kontakty, od těch druhých budete potřebovat číslo účtu nebo QR kód.
Telefonní číslo můžete samozřejmě také vyplnit ručně. Pokud bude k platbám na kontakt registrované, rovnou vám ukážeme, komu patří, ať si můžete zkontrolovat, že platbu odesíláte správně. Kdyby jméno majitele účtu neodpovídalo, raději peníze neposílejte a ujistěte se, že je všechno v pořádku. Pokud číslo do služby ještě zaregistrované nebude, napíšeme vám to i s tím, že platbu nemůžeme provést. Buď budete muset příjemce přemluvit, aby se registroval, anebo ho poprosit o číslo účtu.
Chyba nemusí být na vašem vysílači. Peníze sice normálně posíláme okamžitě, ale když si banka příjemce nerozumí s okamžitými platbami, tak mohou přijít o něco později. Než se pustíte do reklamace, doporučujeme tedy počkat do dalšího pracovního dne, třeba se problém vyřeší sám.
Pokud už by peníze na účtu být měly, ale pořád nejsou, podívejte se do detailu platby a s příjemcem si zkontrolujte, že:
Když bude obojí v pořádku, napište nám zprávu ze svého bankovnictví a my se na to podíváme. Rovnou nám prosím pošlete podrobnosti o odeslané platbě: tedy na jaké telefonní číslo, kdy a kolik peněz od vás odešlo. A příjemce požádejte o výpis z účtu nebo potvrzení od jeho banky, ze kterého bude jasné, že mu zatím platba na účet nedorazila. Snímek obrazovky nebo fotografie z internetového nebo mobilního bankovnictví v tomhle případě bohužel nestačí, potřebujeme to mít oficiálně. Jakmile od vás tohle všechno dostaneme, podíváme se, kde se stala chyba, a pokusíme se ji co nejrychleji napravit.