Trvalý příkaz
Jak si trvalý příkaz nastavit, změnit nebo o něm získat potvrzení.
Jak si trvalý příkaz nastavit, změnit nebo o něm získat potvrzení.
Všechno kolem trvalých příkazů vyřešíte v mobilní aplikaci přes Menu / Platby a karty / Pravidelné platby / Trvalé platby.
Na výpisu trvalých plateb, který najdete přes Menu / Platby a karty / Pravidelné platby / Trvalé platby, ťukněte vpravo dole na zelené tlačítko Nový trvalý příkaz. Pak už jen zadáte
Když se vám počet opakování nechce počítat nebo ho dopředu neznáte, můžete vybrat možnost Nekonečně. Příkaz se pak bude opakovat tak dlouho, dokud jej nezrušíte.
Hned při za dávání příkazu můžete vyplnit i variabilní, konstantní nebo specifický symbol, pokud po vás nějaký z nich příjemce chce. Navíc si můžete příkaz samozřejmě i pojmenovat, nebo k platbě přidat poznámku.
Na rozdíl od většiny jednorázových plateb trvalý příkaz neodchází okamžitě, ale jako takzvaná běžná tuzemská platba. To znamená, že když vám vyjde na víkend nebo státní svátek, pošleme ho až další pracovní den. Peníze by pak na účtu příjemce měly být nejpozději další pracovní den od odeslání. Až si tedy budete nastavovat datum, od kterého máme příkaz opakovat, doporučujeme nechat si pár dní rezervu. Ať máte jistotu, že peníze dorazí vždycky včas.
Všechny své příkazy najdete ve výpisu na Menu / Platby a karty / Pravidelné platby / Trvalé platby. Když si jakýkoliv příkaz otevřete, uvidíte tři zelená tlačítka: Smazat, Upravit a Pozastavit, případně Obnovit. Dobrá zpráva je, že všechna dělají víceméně to, co od nich čekáte.
Jen u již pozastaveného příkazu uvidíte pouze tlačítka pro jeho smazání nebo obnovení. Když totiž ťuknete na Obnovit příkaz, rovnou vám dáme možnost ho upravit.
Potvrzení o tom, že máte nastavený trvalý příkaz, si stáhnete na pár kliknutí, ale pozor: jen z internetového bankovnictví. Stačí si příkaz otevřít na stránce Placení / Trvalé příkazy a dole kliknout na Uložit jako PDF.
Z mobilní aplikace si můžete poslat potvrzení o jednotlivých platbách. Stačí si danou platbu najít na Přehledu plateb u účtu, ze kterého odešla, otevřít ji, a přes tři tečky vpravo nahoře vybrat možnost Poslat potvrzení o platbě.
Když se příkaz zasekne nebo je potřeba ho doplatit, vyřešíte to podle návodu Neodešel mi trvalý příkaz.