6 000 klientů jen za první den, 22 000 už po týdnu. Zájem klientů Air Bank o platby mobilním telefonem je obrovský.

Mobilní aplikace

Přesně jeden týden mohou klienti Air Bank platit také svým mobilním telefonem. Za tuto dobu si placení v aplikaci My Air zapnulo 22 000 klientů banky. To je dokonce více uživatelů, než kolik jiné banky oznamovaly i několik měsíců po spuštění Google Pay.

„Snažíme se vždy dělat služby tak, aby je používalo co nejvíce lidí. Proto jsme se technologii pro placení mobilem rozhodli využít přímo v aplikaci My Air, kterou má přes 275 tisíc našich klientů. Už po jediném týdnu díky tomu projevilo zájem o naše platby mobilem víc lidí, než kolik některé jiné banky zveřejňovaly nejen po prvním týdnu, ale i po několika měsících provozu,“ říká Tomáš Veselý, který v Air Bank vede oddělení transakčních služeb.

Klienti Air Bank si placení mobilem jednoduše zapnou přímo ve své aplikaci My Air, kterou používají ke správě účtu. Jen vyberou kartu, kterou chtějí pro placení mobilem používat, a mohou vyrazit do obchodu. Nemusí si kvůli tomu instalovat žádnou další aplikaci třetí strany a předávat jí tak údaje o svých platbách.

„Bezpečnost a sdílení uživatelských dat je téma, o kterém se teď hodně mluví a lidé na něj jsou stále citlivější. Proto jsme chtěli našim klientům umožnit platit mobilem takovým způsobem, při kterém budou jejich údaje zpracovávány úplně stejně, jako když platí kartou,“ dodává Tomáš Veselý.

Platit mobilem prostřednictvím aplikace My Air mohou všichni klienti Air Bank, kteří mají chytrý telefon se systémem Android a funkcí NFC. Banka pro platby mobilem s aplikací My Air využívá technologii HCE, tedy stejnou, jako využívá například služba Google Pay.

Cestou vložení technologie pro placení přímo do existující mobilní aplikace banky se podobně jako Air Bank vydaly v zahraničí i další banky, například německá Deutsche Bank, polská Alior Bank, španělská Banco Santader S.A. nebo kanadská Royal Bank of Canada.

Zpět na tiskové zprávy