Air Bank loni vykázala zisk 603 mil. Kč. Po šesti letech na trhu měla už téměř 600 tisíc klientů.

Air Bank

Air Bank v roce 2017 opět dosáhla kladného výsledku hospodaření a vykázala čistý zisk 603 milionů korun. Oproti předchozímu roku byl zisk banky vyšší o 147 %. Vedle nárůstu počtu klientů nebo objemu poskytnutých úvěrů se do ročního zisku pozitivně promítlo především tržní přecenění investic z prvního pololetí.

„V zisku jsme už čtvrtý rok v řadě. Stále se nám daří zvyšovat nejen počet klientů, ale také to, jak nás jako banku využívají. A to je pro nás velmi důležité. Je to totiž důkaz toho, že svou práci děláme dobře. Jsme banka, která má ambici, aby ji měli lidé rádi, a pokud klienti používají naše služby stále častěji, tak se nám tuto ambici daří naplňovat,“ říká Michal Strcula, generální ředitel Air Bank.

Počet klientů banky meziročně vzrostl o téměř 82 tisíc na 596 966 klientů. Hranici 600 tisíc klientů pak banka překročila v lednu 2018. Novým i stávajícím klientům Air Bank v loňském roce nabídla také další služby, jako jsou nové hypotéky, cestovní pojištění nebo vylepšená mobilní aplikace.

Banka dále investovala do podstatného rozšíření své bankomatové sítě, kterou za jeden rok více než zdvojnásobila, a na konci roku 2017 měla přes 320 bankomatů. Investice do výstavby nových bankomatů se mimo jiné promítly i v nárůstu správních a režijních nákladů o 14 % na 1,3 miliardy korun.

Počet běžný účtů vzrostl o téměř 117 tisíc na celkový počet na 639 826. Objem vkladů se zvýšil o 13 % na 89,5 miliardy korun, a objem úvěrů v portfoliu Air Bank pak vzrostl dokonce o 19 % na 38,9 miliardy korun. Nejen díky tomu čisté výnosy očištěné o úvěrové ztráty meziročně stouply o 41 % na 2,1 miliardy korun.

Celková bilanční suma Air Bank vzrostla ke konci roku 2017 meziročně o 13 % na 98,1 miliardy korun. Vlastní kapitál se zvýšil o 14 % na 6,2 miliardy korun.

Zpět na tiskové zprávy