Air Bank má už 300 tisíc klientů, vybralo by si ji 26 % Čechů

Air Bank i letos rychle roste. Jen od začátku letošního roku k ní přišlo dalších 90 tisíc lidí a celkově už překročila hranici 300 tisíc klientů. Průzkum společnosti STEM/MARK přitom naznačuje, že bude růst dál. Kdyby si dnes totiž Češi znovu vybírali, kde si otevřou svůj běžný účet, 26 % z nich by si vybralo právě Air Bank. Dalších 30 % Čechů by si vybralo některou z jiných nových bank.

„Přestože už k novým bankám přišlo přes milion a půl klientů, jsme stále teprve na začátku. Ke stejnému kroku se už totiž odhodlává více než polovina všech bankovních klientů, kteří jen čekají na nějaký poslední impuls ke změně,“ řekl Jakub Petřina, ředitel marketingu Air Bank.

Podle Petřiny nepatří mezi důvody přechodu k nové bance jen nižší poplatky nebo výhodnější úroky u půjček. Klienti si dnes podle něj vybírají banku i podle toho, jestli se k nim chová přátelsky, otevřeně a férově. V tomto směru hraje velkou roli osobní zkušenost a doporučení od rodiny nebo blízkých přátel.

„Celých 95 % našich klientů říká, že se jim splnila jejich očekávání nebo jsme dokonce ještě lepší, než původně čekali. To je u banky něco tak nečekaného, že o tom svým blízkým prostě řeknete. Velká část klientů k nám proto chodí na osobní doporučení,“ vysvětluje Jakub Petřina.

Jak ale ukazuje průzkum společnosti STEM/MARK, velmi početná skupina lidí by sice chtěla banku změnit, ale rozhodnutí o změně zatím odkládá. U části těchto klientů je důvodem konzervatismus nebo pohodlnost. Velkou roli v rozhodování ale hraje i vnímání, že změna banky je obtížný a zdlouhavý proces.

Klienti přitom mohou už několik let využívat ke změně banky takzvaný kodex mobility. Klientům si stačí založit účet u nové banky a dát jí písemný souhlas, na základě kterého jim sama kompletně převede celý běžný účet včetně všech trvalých příkazů a inkas z jejich původní banky.

Nová banka za ně vyřídí také všechny formality včetně zrušení účtu u původní banky. Kompletní převod účtu tímto způsobem v praxi obvykle netrvá déle než dva týdny. Podle průzkumu společnosti STEM/MARK však celých 83 % lidí o kodexu mobility zatím vůbec neví. Přesto i jeho využití roste.

„Za celý loňský rok k nám s pomocí kodexu mobility přešlo čtyřikrát více klientů než o rok dříve. A letošek bude opět rekordní. Kodex mobility dnes u nás ke změně banky využívá každý pátý klient, který k nám přijde,“ doplňuje Jakub Petřina.

Zatímco počet klientů nových bank postupně roste a preferuje je už 56 % Čechů namísto loňských 47 %, preference tří největších bank naopak klesá. Ještě loni by si při opětovném zakládání účtu vybralo Českou spořitelnu, Komerční banku nebo ČSOB 32 % Čechů, dnes už by to bylo jen 25 %.

Představte si, že byste si chtěl/a znovu založit běžný účet v bance. Která banka by byla Vaší první volbou?

Kontakt

Vladimír Komjati / Tiskový mluvčí
Air Bank / člen skupiny PPF
Hráského 2231/25 / 148 00 Praha 11 — Chodov
+420 724 505 309 / E vladimir. komjati@airbank.cz

O společnosti Air Bank

Air Bank, člen skupiny PPF, je moderní a inovativní českou bankou 21. století s internetovým bankovnictvím nové generace a vlastní pobočkovou sítí. Nabízí tři jednoduché a srozumitelné produkty: běžný účet výhodný i pro velké rodiny, spořicí účet s garancí jednoho ze tří nejvyšších úroků na trhu a půjčku s odměnou za včasné splácení. Klienti ocení také ceník na jednu A4, záruku spokojenosti nebo otevřený a lidský přístup ke klientům. Více informací naleznete na webu www.airbank.cz.

Zpět na tiskové zprávy