Klienti Air Bank mobilem zaplatili nákupy už za 14 miliard. Nejaktivnější jsou uživatelé Apple Pay

Zájem o placení chytrým telefonem nebo hodinkami u klientů Air Bank neustále roste. Banka jim nabízí hned několik způsobů mobilního placení, které má zapnuté už téměř čtvrt milionu klientů banky. Ti mobilem zaplatili už téměř 36 milionů nákupů v celkovém objemu přes 14 miliard korun.

Nejvíce klientů Air Bank využívá placení přes Apple Pay, jejich počet přesáhl už 124 tisíc unikátních uživatelů. Následuje Google Pay, který banka spustila v listopadu loňského roku, s 83 tisíci unikátních uživatelů. Na třetím místě je placení prostřednictvím aplikace My Air pro Android. Tento způsob placení má zapnutý 34 tisíc klientů, ale jejich počet se od startu Google Pay neustále snižuje. Air Bank navíc už při spuštění Google Pay avizovala, že placení přes My Air bude dostupné jen pro stávající uživatele a že bude sledovat zájem o tento způsob placení, protože z dlouhodobého hlediska nedává smysl udržovat obě služby.

Uživatelé placení prostřednictvím My Air v uplynulém roce postupně přecházeli na jiné způsoby placení, zejména právě na Google Pay, který jim umožňuje například i výběry z bezkontaktních bankomatů. Platby mobilem prostřednictvím My Air se tak na celkovém počtu mobilních plateb v Air Bank podílejí už jen 1,5 %. Proto banka podporu placení mobilem prostřednictvím My Air ukončí ke 3. listopadu 2020.

Google Pay se na mobilních platbách podílí 30 %, Apple Pay 67 %. Garmin a Fitbit Pay, které banka také nabízí, se dohromady podílí přibližně 1,5 %.

Zpět na tiskové zprávy