Polovina Čechů občas zapomene zaplatit fakturu nebo ztratí účtenku

Air Bank spouští službu Šanon, která lidem zjednoduší platby faktur a život s účtenkami.

Více než 52 % Čechů už někdy zapomnělo zaplatit včas složenku nebo fakturu. Nejčastějším důvodem je odkládání platby kvůli přepisování údajů. To totiž považuje 63 % lidí za zdlouhavé a obtěžující. Složenky a faktury k přepsání přitom dostává přes 68 % Čechů, 37 % lidí dokonce měsíčně nebo častěji. Vyplývá to z průzkumu společnosti STEM/MARK pro Air Bank.

„Banky vylepšují internetová bankovnictví, vyvíjí mobilní aplikace a vydávají platební karty, aby klientům pomáhali s placením. Při placení ale mají lidé také spoustu starostí s různými platebními doklady nebo termíny, kterým zatím banky nevěnovaly velkou pozornost,“ říká Michal Strcula, generální ředitel Air Bank.

Vedle pracného přepisování složenek a faktur představuje pro lidi častý problém také hledání účtenek. 91 % Čechů dostane za měsíc alespoň jednu důležitou účtenku, kterou by si rádi schovali. Jenže 79 % lidí nemá v účtenkách žádný systém. Proto se 51 % Čechů už někdy stalo, že nějakou účtenku hledali a nakonec ji nenašli vůbec. Ti úspěšnější pak někdy tráví hledáním účtenek i několik hodin.

Zjednodušit lidem platby faktur a život s účtenkami se teď rozhodla Air Bank s novou službou Šanon. Šanon bude součástí internetového bankovnictví i mobilní aplikace. Lidé si do něj budou moci nahrávat všechny své platební doklady. Složenky a faktury z něj rovnou snadno zaplatí, protože Šanon sám přečte a předvyplní všechny údaje. Každou účtenku v něm rychle najdou s pomocí fulltextového vyhledávání.

K nahraným složenkám, fakturám a účtenkám mohou lidé v Šanonu přidávat také poznámky nebo obrázky, jako jsou třeba fotky, manuály nebo záruční listy. Mohou si k nim také nastavovat připomínky důležitých termínů. Díky tomu už nezapomenou udělat žádnou platbu, prodloužit smlouvu nebo uplatnit včas záruku.

Vyhnou se tak tomu, že kvůli propadnuté záruce nestihnou něco reklamovat nebo opravit včas. Podle průzkumu STEM/MARK se přesně tohle stalo už 63 % Čechů. Lidé ale podle průzkumu zapomínají i na další termíny. 26 % lidí například někdy prošvihlo garanční nebo technickou prohlídku auta. 21 % Čechů zapomnělo na splátku kreditní karty, 17 % propáslo konec povinného ručení a 16 % konec pojištění bytu.

Šanon bude klientům Air Bank dostupný od pátku 4. prosince 2015. Až do listopadu 2016 ho budou moci využívat úplně zadarmo. Poté za něj s Malým tarifem zaplatí 25 korun měsíčně, u Velkého tarifu ho budou mít dál zdarma v ceně měsíčního paušálu.

Kontakt

Vladimír Komjati / Tiskový mluvčí
Air Bank / člen skupiny PPF
Hráského 2231/25 / 148 00 Praha 11 — Chodov
+420 724 505 309 / E vladimir. komjati@airbank.cz

O společnosti Air Bank a.s.

Air Bank, člen skupiny PPF, je moderní a inovativní českou bankou 21. století s internetovým bankovnictvím nové generace a vlastní pobočkovou sítí. Nabízí tři jednoduché a srozumitelné služby: běžný účet s úročením výhodný i pro velké rodiny, spořicí účet s garancí jednoho ze tří nejvyšších úroků na trhu a půjčku bez poplatků s odměnou za včasné splácení. Půjčky je možné do Air Bank převádět i z jiných bank a snížit si tím splátky a zkrátit dobu splácení. Kromě půjček je možné do Air Bank převádět i hypotéky. Klienti uvítají také ceník na jednu A4, záruku spokojenosti nebo otevřený a lidský přístup. Více informací naleznete na webu www.airbank.cz.

Zpět na tiskové zprávy