Skupina Air Bank vykázala za letošní první pololetí rentabilitu vlastního kapitálu na úrovni 21,8 % a vytvořila čistý zisk přes 1,3 miliardy korun

Air Bank

· Skupina Air Bank dosáhla čistého zisku 1,304 miliardy korun a 21,8% rentability vlastního kapitálu. Během prvního pololetí roku 2024 se jí podařilo zvýšit počet klientů na 1,69 milionu.

· Úvěrové portfolio skupiny vzrostlo na 100 miliard korun.

· Průměrné objemy spotřebitelských půjček Air Bank se celý první půlrok pohybovaly na úrovni 1,7 miliardy korun měsíčně a objem poskytnutých hypoték již překračuje hranici miliardy korun měsíčně.

· Mobilní aplikaci My Air mělo k 30. červnu 1,1 milionu (83 %) klientů s bankovním účtem u Air Bank a počet denních unikátních uživatelů aplikace přesáhl hranici 35 %.

· Air Bank posílila také v investičních produktech, její klienti dosud zainvestovali už přes 7,7 miliardy korun.

· Platforma Zonky kontinuálně rostla, v květnu překonala rekord v počtu (4 193 půjček) i objemu (702 milionů korun) poskytnutých spotřebitelských úvěrů za jediný měsíc.

· Home Credit Česká a Slovenská republika za první pololetí roku 2024 zvýšil objem portfolia poskytnutých úvěrů o 12 % a měsíční počet aktivních uživatelů Home Credit mobilní aplikace vzrostl o 15 %.

Skupina Air Bank, zahrnující banku Air Bank a.s. a její dceřiné společnosti Home Credit a.s. a Home Credit Slovakia, a.s., dosáhla za prvních šest měsíců letošního roku čistého zisku 1,304 miliardy korun. Skupina dosáhla návratnosti vlastního kapitálu ve výši 21,8 %. Výnosy skupiny meziročně vzrostly o 8 %, provozní náklady se zvýšily o 16 %. Skupina během prvního pololetí letošního roku navýšila své úvěrové portfolio o 6 %, počet klientů se zvýšil o téměř 124 tisíc na 1,69 milionu klientů.

„Pokračujeme v růstu a rozšiřování portfolia služeb, které jsou relevantní pro naše klienty, respektive pro všechny, kdo hledají chytrá a smysluplná řešení při nakládání s penězi. Zároveň investujeme do dalšího technologického rozvoje. Poté, co jsme loni vstoupili do segmentu bankovnictví pro podnikatele, který stále rozšiřujeme o nové funkcionality, jsme se letos zaměřili na oblast individuálního investování. Spustili jsme možnost investic do amerických akcií přímo v naší aplikaci My Air a kompletně v češtině. Spolu s dalšími možnostmi zhodnocování peněz, které nabízíme, je to výrazný posun v tom, jak umožnit Čechům aktivně pracovat s penězi,“ říká Michal Strcula, generální ředitel a předseda představenstva Air Bank. „Neustále hledáme cesty, jak věci dělat jednodušeji a lépe. V lednu jsme proto spolu s dalšími bankami představili Cvak — novou platební metodu, která díky nejnižšímu poplatku na trhu usnadňuje obchodníkům přechod na bezhotovostní platby. Pro zákazníky je to zase snadný způsob, jak zaplatit
i tam, kde to dříve nešlo,“ dodává Strcula.

Rostoucí obchodní výsledky

V první polovině letošního roku Air Bank dosáhla významných úspěchů, které potvrzují její rostoucí pozici na trhu a inovativní přístup k bankovním službám s důrazem na mobilní bankovnictví. Aplikaci My Air nyní používá více než 1 100 000 klientů, přičemž 15. dubna banka zaznamenala rekordní počet přihlášení — v jediný den se do aplikace zalogovalo 474 tisíc unikátních uživatelů. V dubnu klienti Air Bank provedli přes 30 milionů karetních transakcí, což ukazuje na pokračující trend bezhotovostních plateb. Banka také rozšířila svou nabídku o nové pojištění platebních prostředků a osobních věcí a dál posiluje služby týkající se zajištění klientů. Rekordní využití zaznamenala i služba rozložení platby, kterou klienti využili již více než 100 tisíckrát. Air Bank se navíc ve spolupráci s O2 pustila do zcela nové oblasti a spustila Unity, ekosystém, který propojuje bankovní
a telekomunikační služby pro společné klienty.

Home Credit Česká a Slovenská republika v prvním pololetí profinancoval nové úvěry v objemu o 20 % vyšším než ve stejném období roku 2023 a portfolio úvěrů poskytnutých klientům tak od počátku roku narostlo o 2,9 miliardy korun (12% nárůst). Klientská báze se od začátku roku 2024 zvýšila o 11 % a přesáhla 350 tisíc klientů. Velmi dobré výsledky ukazuje i mobilní aplikace společnosti, kde během prvních šesti měsíců roku 2024 vzrostl měsíční počet aktivních uživatelů o 15 %. Home Credit také úspěšně dokončil významnou obchodní akvizici části podniku od společnosti BNP Paribas Personal Finance SA, který na Slovensku působil pod obchodní značkou Cetelem. Největší produktovou novinkou je Flexibilní půjčka pro podnikatele, která je dostupná nově i pro právnické osoby. V Česku je Home Credit mezi bankovními i nebankovními finančními institucemi první, kdo umožňuje právnickým osobám požádat o půjčku plně online. Jeho klienti mohou od ledna uzavírat nákupy na splátky i opakovaně přes Splátkovou samoobsluhu v mobilu bez nutnosti asistence prodejce na obchodním místě. Této služby od začátku roku využilo už několik tisíc klientů.

Zpět na tiskové zprávy