Od ledna do června změnilo svou hlavní banku 11 % lidí. Vyplývá to z průzkumu agentury STEM/MARK, který se dotazoval 900 respondentů ve věku od 18 do 60 let. Lidé nejčastěji přecházeli do Air Bank, která má nyní už 650 tisíc klientů.
Podle průzkumu více než čtvrtina lidí, kteří v uplynulém půlroce změnili svou hlavní banku, odešla z České spořitelny, 17 % z Komerční banky a po 12 % klientů odešlo z ČSOB a z Poštovní spořitelny. Za novou hlavní banku, tedy takovou, kam si klienti nechávají posílat výplatu nebo kterou nejčastěji používají pro placení, si 22 % lidí zvolilo Air Bank, 13 % Monetu Money Bank a 10 % klientů přešlo do Equa bank a také do Fio banky. Další lidé se na změnu banky teprve chystají. Během následujících 12 měsíců si nový bankovní účet plánuje otevřít téměř každý desátý dotázaný respondent.
„Trend změny staré banky za novou stále pokračuje. Poměrně silné konkurenční prostředí, které dnes na českém bankovním trhu existuje, totiž vytváří neustálý tlak na zdokonalování služeb. A nejvíce z toho těží samotní klienti. Díky široké nabídce a snadnému procesu změny banky lidem nic nebrání, aby mohli jít právě tam, kde je to pro ně nejvýhodnější,“ říká Tomáš Motl, který vede oddělení výzkumu trhu v Air Bank.
Air Bank má už 650 tisíc klientů, nejčastěji přicházejí z velkých bank
Ke snadnějšímu přechodu z jedné banky do druhé přispívá proces zvaný mobilita. Pokud klient mění banku pomocí mobility, nová banka za něj vyřídí nejen zrušení účtu u původní banky, ale také například přenastaví trvalé příkazy a inkasa. V Air Bank mobilitu využilo už více než 118 tisíc klientů. Nejčastěji k Air Bank přecházeli klienti velkých tradičních bank, jako jsou Česká spořitelna, ČSOB a Komerční banka.
Výzkum Air Bank realizovaný agenturou STEM/MARK se uskutečnil formou online dotazování od ledna do června 2018 na reprezentativním vzorku 900 respondentů ve věku 18 až 60 let.