Pokud jste na svém účtu objevili platby za hry či aplikace, které jste nedělali vy sami, pak máte nejspíše svoji kartu přiřazenou k uživatelskému účtu, který využívá někdo jiný.
Může se jednat o případ, kdy máte svou kartu úmyslně či neúmyslně uloženou v zařízení, telefonu nebo tabletu, které nemáte plně pod svojí kontrolou. Ve chvíli, kdy údaje z platební karty uložíte přímo u obchodníka nebo v historii webového prohlížeče, obchodník už nevyžaduje další autorizaci plateb. Tím umožníte vlastníkovi daného zařízení, například dítěti, stahovat placené hry, doplňky do her, aplikace a platit za další služby, například Google nebo iTunes.
Co tedy dělat?
- zkontrolujte historii nákupů v každém zařízení ve své domácnosti. V historii nákupů na daném zařízení lze dohledat, jaké aplikace či hry byly kartou zakoupeny.
U Google předplatná najdete jednoduše přímo pod daným profilem v části Spravovat účet Google / Platby a předplatná.
U Apple si předplatná zkontrolujete v daném zařízení v části Nastavení, kdy zvolíte daný profil a dále poté záložku Média a nákupy / Zobrazit účet
- co nejdříve nahlaste tyto platby u obchodníka. Většina z nich k tomu má vlastní formulář, který vyplníte na jeho webu.
- pokud se jednalo o platby, které provedlo Vaše dítě, doporučujeme nastavit v daném zařízení například rodičovskou kontrolu či používání konkrétní aplikace pouze pod heslem. Svému dítěti můžete také jednoduše zřídit vlastní kartu, kterou bude moci používat jen do limitu, který sami nastavíte. S tím vám pomůže tento návod.
- do budoucna můžete v daném zařízení smazat svoji platební kartu jako platební metodu nebo ji můžete pro jistotu zablokovat a vydat si kartu náhradní s novými platebními údaji
- pokud se vám i přesto nepodaří zjistit, s jakým profilem platby souvisejí, napište nám pomocí formuláře a pokusíme se vám pomoci
K tomu prosím připojte:
- údaje o platbě jako jsou poslední 4 čísla karty, datum a částku
- společnou komunikaci s obchodníkem