Z účtu se mi strhly platby za hry, které jsem nedělal

Pokud jste na svém účtu objevili platby za hry či aplikace, které jste nedělali vy sami, pak máte nejspíše svoji kartu přiřazenou k uživatelskému účtu, který využívá někdo jiný.

Může se jednat o případ, kdy máte svou kartu úmyslně či neúmyslně uloženou v zařízení, telefonu nebo tabletu, které nemáte plně pod svojí kontrolou. Ve chvíli, kdy údaje z platební karty uložíte přímo u obchodníka nebo v historii webového prohlížeče, obchodník už nevyžaduje další autorizaci plateb. Tím umožníte vlastníkovi daného zařízení, například dítěti, stahovat placené hry, doplňky do her, aplikace a platit za další služby, například Google nebo iTunes.

Co tedy dělat?

  • zkontrolujte historii nákupů v každém zařízení ve své domácnosti. V historii nákupů na daném zařízení lze dohledat, jaké aplikace či hry byly kartou zakoupeny.

Google předplatná najdete jednoduše přímo pod daným profilem v části Spravovat účet Google / Platby a předplatná.

Apple si předplatná zkontrolujete v daném zařízení v části Nastavení, kdy zvolíte daný profil a dále poté záložku Média a nákupy / Zobrazit účet

  • co nejdříve nahlaste tyto platby u obchodníka. Většina z nich k tomu má vlastní formulář, který vyplníte na jeho webu.
  • pokud se jednalo o platby, které provedlo Vaše dítě, doporučujeme nastavit v daném zařízení například rodičovskou kontrolu či používání konkrétní aplikace pouze pod heslem. Svému dítěti můžete také jednoduše zřídit vlastní kartu, kterou bude moci používat jen do limitu, který sami nastavíte. S tím vám pomůže tento návod.
  • do budoucna můžete v daném zařízení smazat svoji platební kartu jako platební metodu nebo ji můžete pro jistotu zablokovat a vydat si kartu náhradní s novými platebními údaji
  • pokud se vám i přesto nepodaří zjistit, s jakým profilem platby souvisejí, napište nám pomocí formuláře a pokusíme se vám pomoci

K tomu prosím připojte:

  • údaje o platbě jako jsou poslední 4 čísla karty, datum a částku
  • společnou komunikaci s obchodníkem
Poradna