Založení účtu

Účet si u nás může založit každý, komu už bylo alespoň 15 let a má platné české telefonní číslo. Otevřít je možné až 10 běžných a 1 spořicí účet v každé měně.

Vedení jednoho účtu od každé měny u nás máte zdarma. Na výběr máte korunový, eurový a dolarový účet. Pokud chcete mít v dané měně více účtů, měsíčně si od vás za vedení všech vezmeme dohromady 10 korun, ať už jich máte 5 nebo 10.

Jak si účet založíte se dozvíte níže, podle toho, jestli už účet někde máte nebo ne.

Když máte učet i u jiné banky

Účet si založíte snadno online z pohodlí domova na našich webových stránkách. Využít můžete ale i aplikaci My Air, kterou si stáhnete z obchodu Google Play nebo App Store. Stačí vám k tomu bankovní identita, se kterou vám účet otevřeme obratem.

Pokud bankovní identitu nemáte, pro založení účtu bez návštěvy pobočky od vás budeme potřebovat občanský průkaz a druhý doklad totožnosti. Tím může být cestovní pas, řidičský průkaz, zbrojní průkaz nebo rodný list. Všechny doklady nám stačí nahrát ofocené přímo v žádosti nebo poslat mailem na doklady@airbank.cz.

Kromě dokladů totožnosti pak při vyřízení na dálku potřebujeme také aktivační platbu v korunách z nějakého jiného českého účtu, který už máte založený na své jméno. Jen tak máme jistotu, že už vás nějaká jiná banka ověřila. Důležité je poslat aktivační platbu s poznámkou „Nový účet u Air Bank“, bez ní nemůžeme účet aktivovat. Jakmile aktivační platba dorazí, účet aktivujeme a dáme vám o tom vědět mailem. Aktivace účtu může trvat nejdéle 2 dny.

Když nemáte účet u jiné banky

Pokud jiný český účet nemáte, žádost si také můžete vyplnit pod odkazem Stát se klientem. V ní pak zvolíte, že smlouvu podepíšete na pobočce. Nebo přijďte na pobočku rovnou a vše vyřídíme společně. S sebou si určitě vezměte občanský průkaz a svůj telefon s českým číslem. I v tomto případě budete mít účet aktivní hned.

Když jste cizinec

Pokud jste cizinec, jde to také, stačí se podívat do návodu na založení účtu pro cizince.

Když už učet u nás máte a chcete další

Pokud si chcete založit další účet, lehce to zvládnete v internetovém bankovnictví v části Nastavení (1). Tam klikněte na Žádosti a smlouvy (2)Nabídka služeb (3). Dále zvolíte Běžný účet (4) nebo Spořící účet (5).

Ilustrace: Založení účtu

Co by se vám mohlo hodit

Ke svému účtu máte u nás zdarma přístup prostřednictvím internetového bankovnictví a mobilní aplikace. Pokud jste si účet nezaložili přímo v aplikaci, můžete si ji jednoduše spárovat se svým účtem hned po jeho aktivaci.

Díky aplikaci můžete platit mobilem, kontrolovat svůj zůstatek a mít své peníze vždy pod kontrolou. Také v ní najdete odměny za placení u obchodníků.

Pokud potřebujete s čímkoliv poradit, můžete se zeptat Anety, naší virtuální asistentky. Pracuje non-stop a ráda vám pomůže.

Poradna