Mobilní aplikace My Air vůbec poprvé dohnala v každodenním používání internetové bankovnictví

Air Bank

Mobilní aplikaci My Air má ve svém telefonu přes 285 tisíc klientů Air Bank, tedy přibližně každý druhý. Měsíčně se do ní přihlásí přes 200 tisíc klientů, a denně je to už dokonce stejný počet lidí jako do internetového bankovnictví. Klienti navíc využívají stále více funkcí, které jim aplikace nabízí. A už brzy si v ní budou moct například nově také sjednat půjčku, zlevnit své nákupy nebo se podívat na své účty v jiných bankách.

„Za rostoucím využíváním mobilní aplikace stojí hlavně dvě věci. Zaprvé, Air Bank jsme od začátku stavěli jako digitální banku. Pro klienty zvyklé na používání internetového bankovnictví je tak přechod na mobilní aplikaci poměrně jednoduchý. A zadruhé, mobilní aplikaci bereme od její první verze jako další plnohodnotný kanál pro používání banky a přidáváme do ní stále víc služeb tak, aby klienti časem nic jiného než aplikaci nemuseli používat,“ říká Jakub Petřina, ředitel produktů a marketingu Air Bank.

Půjčka skutečně přes mobil i přehledný kontokorent

Prostřednictvím aplikace My Air tak už dnes klient s bankou vyřeší celou řadu svých potřeb. A letos se možnosti aplikace zas o něco rozšíří. Brzy v aplikaci přibyde například možnost sjednat si půjčku.

„Již dnes některé banky říkají, že nabízí půjčku v mobilu, v naprosté většině případů se ale jedná jen o vstup do žádosti o půjčku, kterou pak klient musí dokončit na pobočce nebo v internetovém bankovnictví. U nás si klient přes mobil zařídí půjčku skutečně od začátku do konce,“ dodává Jakub Petřina.

V mobilní aplikaci klienti také brzy uvidí svůj případný kontokorent, který jim Air Bank nově nabídne. Kontokorent půjde v první fázi zřídit jen v internetovém bankovnictví a do budoucna banka plánuje umožnit jeho vyřízení opět i přes aplikaci. Ale už se spuštěním služby budou moct klienti v aplikaci zjistit stav čerpání svého kontokorentu. Navíc díky přehlednému zobrazení zůstatku ihned poznají, jestli čerpají ještě své úspory, nebo už peníze půjčené přes kontokorent. Sjednání i vedení kontokorentu bude bez poplatku.

Odměny za placení a možnost vybrat z bankomatu mobilem

Další novinkou připravovanou v mobilní aplikaci jsou Odměny za placení. Díky této nové službě si klienti jednoduše zlevní své nákupy. V aplikaci si vyberou nabídku konkrétního obchodníka a jedním ťuknutím slevu aktivují. Pak už stačí jen zaplatit kartou, platební nálepkou nebo telefonem. Odměnu ve formě cash backu pak Air Bank klientovi připíše na jeho běžný účet. Odměny za placení budou mít ve své aplikaci všichni klienti Air Bank, seznam obchodníků zapojených do slevového programu bude průběžně aktualizován.

Banka svým klientům chce také umožnit nahlížet přímo z bankovnictví Air Bank na jejich případné účty v jiných bankách tak, jak to jednotlivé banky budou umožňovat. „Technicky jsme na propojení přes takzvané otevřené bankovnictví připraveni už od ledna 2018. A vypadá to, že velké banky budou už brzy připraveny také, takže bychom našim klientům nahlížení na účty v jiných bankách přes internetové a mobilní bankovnictví mohli umožnit,“ dodává Jakub Petřina.

Ještě letos Air Bank klientům nabídne také výběry z bezkontaktních bankomatů pomocí chytrého telefonu. Air Bank má bezkontaktních všech svých 350 bankomatů a byla první bankou v Česku, která bezkontaktní čtečky na své bankomaty přidala. Kromě výběrů telefonem, které Air Bank připravuje, mohou klienti banky svým mobilem v obchodech dnes už jednoduše platit stejně jako bezkontaktní kartou. Stačí jim k tomu chytrý telefon se systémem Android a funkcí NFC a také aplikace My Air.

Kromě zcela nových služeb v aplikaci neustále přibývají další, menší vylepšení, která klientům usnadňují třeba placení. Například už brzy si klienti i v mobilu budou moct zobrazit PIN ke své platební kartě nebo nálepce.

Zpět na tiskové zprávy