Rychlost tuzemských a zahraničních plateb

Dozvíte se, jak dlouho putují platby v různých měnách, a jak postupujeme při jejich vyřizování.

Tuzemská platba

Převody mezi našimi účty umíme okamžitě. Peníze tedy přistanou na jiném účtu v Air Bank okamžitě v jakoukoliv denní i noční hodinu. Úhrady do 50 000 korun do většiny českých bank, které jsou účastníky okamžitých plateb, odesíláme také okamžitě. Jestli vaše platba odešla okamžitě zjistíte v detailu platby. Podrobnější informace najdete v návodu Okamžité platby.

Platby mířící do ostatních tuzemských bank odesíláme několikrát denně, a na účet příjemce dorazí nejpozději následující pracovní den. Pokud chcete udělat maximum, aby byly peníze na účtu příjemce ještě téhož dne, zadejte platbu v pracovní den do 13:30. Pak už záleží jen na bance příjemce, kdy peníze připíše. Většinou to ale udělá hned.

Tuzemská platba nedorazila na účet

Pokud nepřišla platba od vás, je už po očekávaném termínu, kdy měla dorazit, a s příjemcem jste zkontrolovali správnost všech zadaných údajů, můžeme se na to podívat společně. K tomu budeme potřebovat výpis z účtu příjemce nebo potvrzení od jeho banky. Z dokumentu musí být zřejmé, že za období od pokusu od odeslání platby do dnešního dne platba na účet opravdu nedorazila. Výstřižek z internetového bankovnictví nebo z mobilní aplikace nám stačit nebude.

V případě, že platba nepřišla vám a je již po termínu, prosím ověřte si, že odesílatel zadal všechny údaje správně. Více informací pro tento případ najdete v samostatném návodu Nepřišla mi platba na účet.

Odeslaná zahraniční platba

Do zahraničí můžete posílat eura (EUR), britské libry (GBP), americké dolary (USD) a další měny, které najdete v našem kurzovním lístku.

Když jde o platbu v eurech v rámci zemí Evropské unie a Evropského hospodářského prostoru, tedy takzvanou SEPA platbu, peníze dorazí do banky příjemce nejpozději následující pracovní den po odepsání platby z vašeho účtu. Pokud ji zadáte do 10:30, budou peníze na účtu banky příjemce obvykle ještě týž pracovní den. Ostatní platby dorazí nejpozději čtrnáctý pracovní den následující po odepsání platby z vašeho účtu.

Pokud platba od vás příjemci nedorazila, podíváme se na to společně, dejte nám o tom prosím vědět zprávou ze svého internetového bankovnictví. Budeme potřebovat informaci, o jakou platbu se jedná, datum jejího zadání, částka a číslo účtu, ze kterého jste platbu odeslali.

Příchozí zahraniční platba

Peníze vám připíšeme na účet v měně, v jaké jej máte vedený. A to bez ohledu na to, v jaké měně vám byla platba odeslána. Pokud se tedy měna příchozí platby liší od měny, ve které máte účet vedený, peníze před připsáním převedeme kurzem pro nákup podle našeho aktuálně platného kurzovního lístku. V případě odchozí platby převádíme peníze kurzem pro prodej.

Pokud vám někdo pošle peníze v měně, kterou na našem kurzovním lístku nenajdete, proběhne ještě převod prostřednictvím korespondenční banky. Ta svým kurzem převede odesílanou částku na eura, a my pak tuto částku zaúčtujeme na váš eurový účet. Když připisujeme platbu na účet vedený v korunách nebo dolarech, převedeme eura na tyto měny opět podle našeho kurzovního lístku.

Pamatujte, že vedení jednoho účtu od každé měny u nás máte zdarma. Na výběr máte korunový, eurový a dolarový účet. Takže pokud očekáváte pravidelné platby v eurech, určitě se vám vyplatí si eurový účet zřídit.

Pokud vám očekávaná zahraniční platba nepřišla, spojte se s odesílatelem a společně zkontrolujte, jestli zadal všechny údaje správně. V případě, že je všechno v pořádku, se můžete ještě obrátit na jeho banku. Ta by mohla dokázat platbu vystopovat. My platby, které k nám mají teprve přijít, bohužel nevidíme.

Co by se vám mohlo hodit

Všechny podrobnosti o tom, jak platby zpracováváme v Air Bank, se dozvíte v našich obchodních podmínkách v části Lhůty pro bezhotovostní platební styk.

Banky, které jsou účastníky okamžitých plateb, najdete v aktuálním seznamu na webu České národní banky.

Vlastní IBAN a SWIFT si snadno sami zobrazíte.

Poradna