Nemám mobilní aplikaci, jak budu platby na internetu potvrzovat?

Při platbě kartou na internetu, která vyžaduje silné ověření, vás po posledním kroku nákupu automaticky přesměrujeme na naši potvrzovací obrazovku a zároveň vám pošleme kód v SMS. Obvykle k tomu dochází po zadání údajů z karty. Na potvrzovací obrazovce pak zadáte své heslo do internetového bankovnictví a kód z SMS a máte hotovo.

Je to bezpečné?

Potvrzovací obrazovky se nemusíte bát. Vysoké zabezpečení poznáte podle zámečku v adresním poli.

Co když mobilní aplikaci mám, ale nemám u ní nastavené potvrzování?

Pak i vy budete potvrzovat heslem do svého internetového bankovnictví a kódem z SMS. Zvažte ale mnohem pohodlnější potvrzování v aplikaci. Jak si ho nastavíte, zjistíte v návodu Změna způsobu potvrzování k účtu.

A co držitel karty?

Jestli jste kartu vydali někomu dalšímu a nedali jste mu dispoziční práva k účtu, pak tento člověk nemůže mít ani mobilní aplikaci ani internetové bankovnictví. Od 9. dubna 2021 tak nemůže potvrzovat platby kartou na internetu. Mrkněte na návod Disponent a držitel, kde se dozvíte jak mu práva nastavit.

Proč nenabídnete ePIN jako většina bank?

Více než čtyři pětiny klientů, kteří mají platební kartu a mohou s ní platit na internetu, už aplikaci My Air mají a jejich počet stále roste. Je tak vidět, že naprostá většina z nich si jednoduché bankování v aplikaci oblíbila. A my dál chceme klientům nabízet řešení, která jsou jednoduchá na obsluhu, a zároveň v nich vidíme budoucnost.

To e‌PIN úplně nesplňuje. Nabídnout teď řešení, které od klienta vyžaduje zapamatovat si další číselný kód, vnímáme jako krok zpátky. Zkušenosti ze zahraničí, kde e‍PIN už zavedli, navíc ukazují, že s ním klienti mají často potíže a velkou část plateb nedokončí.

Protože máme pohodlné řešení, která nezatěžuje vaši paměť, i bezpečné náhradní řešení pro klienty bez aplikace, rozhodli jsme se e‍‍PINu úplně vyhnout.

Poradna