Registrace do plateb na kontakt

Když chcete přijímat platby na kontakt, musíte si nejdříve své telefonní číslo propojit s účtem. Říká se tomu registrace do plateb na kontakt a vyřídíte ji jednoduše v mobilním bankovnictví. Propojení jednotlivých čísel a účtů pak hlídá Česká národní banka, aby k němu v Česku měly přístup všechny banky, které se do služby zapojí.

V mobilní aplikaci stačí ťuknout na Menu / Nastavení a banka / Nastavení — Platby — Platba na kontakt — Nastavit. Tady si zkontrolujete, že u vás máme aktuální telefonní číslo, a vyberete účet, se kterým chcete číslo propojit. Pak už stačí klepnout na velké zelené tlačítko Zaregistrovat se, registraci potvrdit a máte hotovo.

Po registraci doporučujeme aplikaci rovnou povolit přístup ke kontaktům. Potřebujeme ho proto, abychom vám mohli ukázat, komu z vašeho seznamu kontaktů v telefonu vlastně jde přes platby na kontakt poslat peníze, a dokázali vám předvyplnit příslušné telefonní číslo. Jinak ho budete muset pokaždé vypisovat ručně.

Co dělat, když máte platby na kontakt u jiné banky

Pokud chcete platby na kontakt používat k účtu, který máte u Air Bank, ale už jste se do nich zaregistrovali jinde, musíte bohužel napřed původní registraci zrušit. To uděláte u té banky, u které jste se registrovali. Pak už se jednoduše nanovo zaregistrujete přes nás a je hotovo.

Jak můžete registraci změnit nebo zrušit

Všechno kolem registrace jednoduše vyřídíte v mobilní aplikaci přes Menu / Nastavení a banka / Nastavení — Platby — Platba na kontakt — Nastavit. Tady si můžete změnit takzvaný Přiřazený účet, tedy ten, se kterým máte propojené své telefonní číslo. Také tu zapnete nebo vypnete přístup ke kontaktům, případně celou registraci zrušíte ťuknutím na Zrušit registraci.

Registrace nefunguje?

Telefonní číslo vám nepůjde s účtem propojit, pokud už ho máte registrované přes jinou banku. Na takové registraci my nic upravovat nemůžeme, takže ji napřed musíte u té jiné banky zrušit. Pokud to z nějakého důvodu nepůjde anebo budete mít pocit, že někdo vaše číslo registroval za vás, dejte nám hned vědět. Stačí, když pošlete zprávu z bankovnictví. Podíváme se na to a společně to vyřešíme.

Někdy se také může stát, že budeme mít my nebo Česká národní banka nějaké technické problémy a celé platby na kontakt včetně registrace chvíli nebudou fungovat. Takové výpadky se budeme snažit co nejrychleji řešit, takže vás jen poprosíme, ať to za nějakou dobu zkusíte znovu. Děkujeme za trpělivost.

Poradna