A co je u nás nového

Co se odehrálo za poslední dny. Sledujte nás a dozvíte se více.

Jak poznat podvodný mail? Podívejte se na čtyři nejčastější typy

28. 6. 2018Bezpečnost

Internetoví podvodníci ani letos nezahálí a rozesílají jeden mail za druhým, aby od klientů bank vymámili přístupové údaje k jejich účtům. Stačí ale jen trochu ostražitosti a určitě si na vás nepřijdou.

ilustrační obrázek 

AKTUALIZACE: Dejte si prosím pozor na podvodné poukazy, které se tváří, že jsou od společnosti Lidl. Ve skutečnosti za nimi stojí nějací vykukové.

Nepředstavujte si, že výzva v podvodném mailu nebo SMS zní „Pošlete nám prosím své přihlašovací jméno a heslo na tento e-mail“. Věříme, že na to byste nenaletěli. U některých mailů sice poznáte hned na první pohled, že jde o podvod, jiné jsou ale mnohem propracovanější. Co si stačí zapamatovat, je, že my vás nikdy nevyzýváme k zadání osobních údajů, hesla nebo údajů k platební kartě proklikem přímo z mailu nebo SMS. Jestli vám taková zpráva přijde, můžete si být jistí, že vám ji poslal nějaký podvodník.

Podvodníci nechtějí přístupové údaje jen tak, píšou pod různými záminkami. Toto jsou čtyři nejčastější spolu s ukázkami:

1. Váš účet je blokovaný

2. Na vašem účtu jsme zaznamenali podezřelou aktivitu

3. Je vyžadována aktualizace vašeho bankovního účtu

4. Váš účet byl uzamčen

Pokud si nejste něčím jistí, raději nám zavolejte na číslo 515 202 202. Zavolejte nám hned i v případě podezření, že vaše přihlašovací údaje zná někdo jiný. Pomůžeme vám je změnit.

Děkujeme

Vaše Air Bank