Víte, na co máte právo při reklamaci zboží? Stáhněte si praktický tahák

Šanon

Reklamování zboží určitě nepatří mezi nejoblíbenější činnosti, kterým bychom chtěli věnovat náš volný čas. Proto to& nbsp; řada lidí často odkládá a někdy nakonec nereklamují vůbec. Přitom stačí jen dobře znát svá spotřebitelská práva a vše může proběhnout naprosto hladce.

Ale nebojte, nemusíte se učit žádné složité paragrafy. Dokonce si ani nemusíte nic pamatovat. Stačí si uložit do mobilu nebo vytisknout náš tahák, kde jsme pro vás ty nejdůležitější rady jednoduše popsali. A pro ty, kteří chtějí vědět více, jsme jednotlivé rady ještě podrobněji rozepsali dole.

stáhněte si tahák

7 rad, které usnadní každou reklamaci

1. Papírovou účtenku si vyfoťte mobilem, pro reklamaci to stačí

Je zbytečné doma kupit krabice s papírovými účtenkami. Jako doklad při reklamaci postačí i elektronická kopie účtenky, výpis z účtu, originální obal, a někdy dokonce i svědectví kamaráda, který byl s vámi, když jste zboží kupovali. Ale abyste nemuseli kvůli reklamaci brát nikoho s sebou a měli pro obchodníka důkaz o nákupu v ruce, nejjednodušší je si účtenku prostě vyfotit a uložit na nějaké bezpečné místo, třeba do našeho Šanonu. Všechny své účtenky a dokumenty tak budete mít hezky po kupě, nikdy vám nevyblednou, a když je budete potřebovat, snadno a rychle je zase najdete.

To, že fotka účtenky v mobilu jako doklad při reklamaci stačí, nám potvrdila i Česká obchodní inspekce a také samotní prodejci ji bez problémů uznávají. Takže žádné obavy.

2. Krabice schovávat nemusíte

Nepleťte si ale reklamaci s výměnou nebo vrácením zboží, které dnes nabízí řada obchodů jako bonus pro své zákazníky. Při reklamaci originální obal nepotřebujete, u výměny nebo vrácení zboží může chtít prodejce třeba i našité visačky na oblečení.

3. Zboží z e-shopu můžete do 14 dnů vrátit. Neplatí to ale pro všechno, co si objednáte

Když si třeba koupíte přes internet knihy, časopisy, rychle se kazící věci nebo si necháte zboží upravit na míru, odstoupení od smlouvy během 14 dnů pro vás neplatí.

4. Reklamaci s vámi musí řešit

Osoba pověřená přijímáním reklamace musí být v obchodě přítomna vždy. Nenechte se proto odbýt, když vám prodavač tvrdí, že reklamaci přijímá jen pan vedoucí, který je teď zrovna na dovolené.

5. Kdy to bude vyřízené

Prodejce by měl o reklamaci rozhodnout hned, u složitějších případů na to má více času. Do třiceti kalendářních dní ale musí být reklamace vyřízená. Jinak můžete chtít peníze zpět.

6. Zas se to rozbilo? Chtějte peníze

Jestli se i po první reklamaci vada objeví znovu anebo ještě nějaká další, můžete požadovat znovu opravu, nové zboží, slevu nebo vrácení peněz.

7. Kus za kus není vždy nejlepší volba

Když vám prodejce nabídne výměnu reklamovaného zboží, neznamená to, že zas začíná automaticky běžet nová, dvouletá záruka. Dál platí původní lhůta. Proto bývá lepší nechat si vrátit peníze a zboží si koupit znovu. A hned zas máte plnou, 24měsíční záruku.

Uvidíte, že díky našim radám i reklamace můžete mít rádi :-)

Vaše Air Bank

Zpět na novinky