Doručení karty

Nová nebo náhradní karta

Nová nebo náhradní karta vám dorazí na adresu, kterou uvedete v žádosti. Doručíme vám ji většinou do 6, nejpozději však do 14 dnů. Nezapomeňte si zkontrolovat, že jste žádost o novou nebo náhradní kartu skutečně dokončili a nečeká na podpis v rozpracovaných žádostech ve vašem bankovnictví.

Obnovená karta

Obnovená karta opět přijde na adresu, kterou u nás máte vedenou jako korespondenční, a to začátkem měsíce, ve kterém končí platnost té předchozí. Na pobočce ji vyzvednout nelze. Platnost karty najdete uvedenou přímo na ní.

V případě, že se vaše korespondenční adresa změnila a brzy končí platnost vaší karty, neváhejte si adresu upravit. Změnu je potřeba provést do 15. dne v měsíci předcházejícímu konci platnosti karty. Pokud tedy například platnost vaší karty končí v srpnu, změnu adresy je potřeba provést do 15. července. V opačném případě karta poputuje na nesprávnou adresu.

Karta nedorazila

Pokud jste pouze držitel karty, vyřeší za vás tuto situaci pouze majitel účtu.

Jestli se k nám karta nebo nálepka vrátí jako nedoručená, dáme vám o tom vědět zprávou do internetového bankovnictví a mobilní aplikace.
Na zprávu prosím neodpovídejte, ale v internetovém bankovnictví klikněte na zelené tlačítko Zadám adresu pro doručení (1) a vyplňte adresu, na kterou si kartu přejete poslat. Jen tak můžeme kartu odeslat znovu. Toto tlačítko najdete pouze ve zprávě v internetovém bankovnictví, v mobilní aplikaci to zatím nejde.

Pokud zprávu nenajdete, můžete o přeposlání požádat v internetovém bankovnictví. Jděte na Účty a karty / Karty k účtu, a u karty pak vyberete Přeposlat vrácenou kartu.

Může se ale stát, že se k nám karta nebo nálepka ani nevrátí a někde cestou se zatoulá. Nemusíte mít obavy, kartu nebo nálepku posíláme vždy neaktivní, nikdo ji tedy nemůže zneužít.

Jestli už uplynulo 14 dní a nedorazila vám od nás ani karta, ani zpráva do internetového bankovnictví o vrácení karty nebo nálepky, stačí, když si vydáte kartu náhradní.

Co by se vám mohlo hodit

Aby se k vám karta včas s v pořádku dostala, je potřeba mít dobře označený zvonek i schránku.

V případě, že vlastníte chytrý telefon s podporou NFC, si můžete aktivovat placení mobilem ještě předtím, než vám dorazí karta plastová. Díky tomu tak můžete platit v obchodech a vybírat z bankomatů, i když ještě kartu nemáte fyzicky u sebe.

A jak si vyberete peníze i v případě, že nevlastníte telefon s podporou NFC, se dozvíte v návodu v Poradně.

Poradna